National Geographic Srbija četvrtu godinu zaredom realizuje projekat ŽUTI OKVIR. Tema Žutog okvira 2023. godine biće CIRKULARNA EKONOMIJA.

Najčitaniji naučno-popularni časopis na svetu, National Geographic, već više od veka svojim radom kroz prepoznatljive priče i fotografije, inspiriše svoje čitaoce da brinu o Zemlji kao zajedničkom domu.
ŽUTI OKVIR, čuveni žuti ram koji decenijama uokviruje naslovnu stranu časopisa, poslužio je kao ime projekta koji National Geographic Srbija realizuje četvrtu godinu zaredom. Nakon obrazovanja; vode, vazduha i energije; i hrane, u 2023. godini bavićemo se temom CIRKULARNE EKONOMIJE.
Cirkularna ekonomija je regenerativni ekonomski sistem u okviru kojeg se proizvodni resursi, otpad, emisija otpada i energetski odliv bitno umanjuju usporavanjem, zaokruživanjem i produžavanjem energetskih i materijalnih ciklusa (životnih krugova) u proizvodnji. To se ostvaruje pre svega osmišljavanjem i stvaranjem proizvoda na takav način da im se maksimalno produži životni vek, ali i održavanjem, servisiranjem i reciklažom.
Proizvodi i ekonomski procesi mogu biti oblikovani tako da se sav otpad može upotrebiti kao sirovina za nešto drugo.
Godišnje se oko 60 milijardi tona materijala teško dobijenog iz prirode izgubi i postane otpad. Plastični otpad otpluta u reke i okeane; tamo i nitrati i fosfati procure s nađubrenih njiva. Trećina ukupne hrane istruli, iako je amazonska prašuma iskrčena da bi se proizvelo više. Tako se stvara ekološki problem, koji je direktno povezan sa otpadom. Tu spadaju i klimatske promene: one se dešavaju jer sagorevamo fosilna goriva, a njihov otpad – ugljen-dioksid – šaljemo u atmosferu.
Cirkularna ekonomija je zbir više strategija, od kojih su neke stare, kao na primer smanjenje potrošnje, višekratna upotreba i reciklaža, dok su neke nove - pozajmljivanje umesto posedovanja stvari. Sve one zajedno treba da preoblikuju globalnu ekonomiju kako bi se ELIMINISAO OTPAD.
Cirkularna ekonomija nema cilj da zaustavi rast; njen cilj je da ubuduće radimo stvari u harmoniji s prirodom, kako bi rast mogao da se nastavi.
Kada govorimo o količini otpada koju pravimo, u samom vrhu se nalazi otpad od HRANE, METALA, ODEĆE I AMBALAŽNI OTPAD. Upravo ove grupe biće fokus ŽUTOG OKVIRA 2023. GODINE.
Kada govorimo o otpadu i velikim zagađivačima, moraju da se spomenu i rudarstvo i energetika koji takođe spadaju u najveće zagađivače.
Kroz niz aktivnosti i tekstova u štampanom izdanju i na sajtu, najviše ćemo se baviti načinima i strategijama koje mogu da pomognu u preoblikovanju poslovanja industrija koje stvaraju najviše otpada.