Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Žuti Okvir 2021

Tanja Žigić, Nestlé: Dajući otpadu šansu za novi život Nestlé čuva planetu za buduće generacije

Autor Promo
Autor Promo

Rizici s kojima se ceo svet suočio usled pandemije i klimatskih promena pokazuju da održivost nije samo još jedna popularna reč u korporativnom svetu, već da je neminovno da kompanije usklade poslovanje s potrebama društva i planete.

Izvor: Promo

Kompanija Nestlé u tom pogledu spada u globalne lidere, kako po visoko postavljenim ciljevima tako i po dosad ostvarenim rezultatima.

Deo ove internacionalne grupe je i Nestlé fabrika u Surčinu, koja posvećenim dostizanjem ciljeva održivosti daje primer i podsticaj drugima. Od 2011. godine, kada je fabrika postala deo Nestlé Grupe, paralelno sa investicijama u proizvodne kapacitete ulagalo se u mere koje su doprinele čistijoj životnoj sredini za sve građane. Više detalja saznali smo od Tanje Žigić, koja je poslednje tri i po godine direktorka surčinske Nestlé fabrike.

Možda će vas zanimati i:

"U teškom periodu za celo društvo, koji je nadam se, ostao iza nas, nastojali smo da brojnim donacijama pružimo podršku najugroženijim grupama i zdravstvenim ustanovama. Ipak, kriza nije poremetila naše planove da na najmanju meru smanjimo svoj uticaj na životnu sredinu. To od nas očekuju i potrošači koji danas sve više traže proizvode i usluge koji ne samo čuvaju životnu sredinu, već su proizvedeni u fer uslovima prema zaposlenima i zajednici", kaže Tanja Žigić dok nas provodi kroz proizvodne pogone u Surčinu.

Dvorište za separaciju otpada deo je infrastrukture koja je ovoj kompaniji obezbedila status prve u Srbiji koja je dostigla ambiciozni cilj Zero Waste to Landfill, a to znači da ni gram otpada iz fabrike ne završava na deponijama. Jedan od najvećih izazova na tom putu bio je otpad koji nastaje u proizvodnji hrane kao što su majonez ili supe, ali je rešenje uspešno pronađeno i taj otpad se sada koristi za proizvodnju biogoriva.

"Još jedan primer uspešnog rešenja je ambalaža za THOMY majonez i Začin C. Ta troslojna folija ne može da se reciklira, ali smo pronašli partnera koji od ovog materijala pravi eko-panele koji se koriste za izolaciju, tako da je i taj otpad našao svoj drugi život kroz novi proizvod", kaže Žigić, koja je sa zvanjem master inženjera prehrambene tehnologije pre stupanja na najvišu funkciju bila menadžer proizvodnje.

Ulaganje od 30.000 evra u LED osvetljenje umanjilo je potrošnju električne energije za čak 20 odsto. Smanjenjem dimenzija ambalažnog materijala, smanjena je potrošnja papira za 50 tona na godišnjem nivou, a time i negativna emisija ugljen dioksida za 56 tona.

Fabrika nema negativan uticaj na životnu sredinu ni sa stanovišta vodenih resursa, zahvaljujući savremenom postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda koje predstavlja najveću lokalnu investiciju vrednu 1,2 miliona evra. Samo u 2020. godini prečišćeno je 24.000 kubnih metara vode, što je najlakše zamisliti kao bazen širine i dubine jednog metra i dužine 24 kilometra. Dodatno, fabrika raspolaže bunarom sa crpnom stanicom kapaciteta 6 litara u sekundi i separatorom ulja i masti iz kišnice, u koji je uloženo 120.000 evra.

"Važan stub naših ekoloških ciljeva je transformacija ambalaže u cilju eliminacije plastike, koja je postala veliki ekološki problem. U skladu sa globalnim ciljevima kompanije, portfolio surčinske fabrike će do 2025. godine imati 100% reciklabilnu ambalažu kako bismo dodatno radili na sveukupnom smanjenju zagađenja i prelasku na cirkularnu ekonomiju. Kao najveća svetska prehrambena kompanija, u Lozani imamo Institut za ambalažu i pakovanje, na kom se traže alternativna rešenja kao bi sva ambalaža mogla da se reciklira", ističe Žigić, pokazujući s ponosom kesicu popularnih šarenih Smarties bombona. To je prvi Nestlé konditorski brend koji je uveo papirnu ambalažu, čime će godišnje izbaciti iz cirkulacije oko 250 miliona plastičnih pakovanja.

Na globalnom nivou, plan je da Nestlé do 2050. godine dostigne neto-nultu emisiju gasova sa efektom staklene bašte. Na putu ka tom cilju kompanija čini efikasnijim svoje distributivne mreže i skladišta i optimizuje rute radi manje potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida. U poslednje četiri godine, u vodećih 100 distributivnih centara emisija gasova se smanjila za približno 40 odsto. Cilj na globalnom nivou da se do 2025. godine koriste samo obnovljivi izvore električne energije, a u Surčinu je to već postignuto jer je sa EPS-om početkom 2019. godine potpisan ugovor o kupovini 100% zelene energije iz hidroelektrana.

"Naši poslovni rezultati pokazuju da potrošači cene kvalitet naših proizvoda, ali i našu posvećenost temama o opšteg društvenog značaja. Plan je da nastavimo investicije kako bismo unapredili kvalitet života lokalne zajednice i obezbedili sigurnu budućnost za generacije koje dolaze. Na tom putu, svako od nas mora da pruži svoj doprinos i zato pored naših napora u zaštiti životne sredine radimo na širenju ekološke svesti među mladima, trenutno putem onlajn kampanje #nestlecuvaprirodu kojom edukujemo mlade o reciklaži", navodi Tanja Žigić.

Ovogodišnja kampanja #nestlecuvaprirodu trajala je od 25. jula do kraja avgusta, tokom kojih je Nestlé podelio korisne savete mladima da smanje svoj uticaj na životnu sredinu.

Trud kompanije Nestlé prepoznala je i Privredna komora Srbije, dodelom prestižne nacionalne nagrade "Đorđe Vajfert" za društveno-odgovorno poslovanje.

Najnovije

Priroda

Nauka