Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Žuti Okvir 2021

Postani čuvar prirode - štedi, bicikliraj i recikliraj

Autor Milana Petrović
Autor Milana Petrović

Mladi se pozivaju da daju lični doprinos borbi za zaštitu životne sredine u okviru kampanje #nestlecuvaprirodu, tako što će racionalno koristiti vodu, više reciklirati i odgovorno upravljati otpadom.

Izvor: Press

Iza nas je drugi najtopliji jul u Evropi otkako se vrše moderna merenja - potvrdili su ovih dana naučnici ono što smo vrlo dobro osetili na sopstvenoj koži. Vrelije je bilo jedino u julu 2010. godine. Na globalnom nivou, poslednjih 7 godina je bilo 7 najtoplijih u istoriji. Naučnici više nemaju dileme da su ovo prve opipljive posledice klimatskih promena do kojih je doveo čovek, najviše ogromnim emisijama ugljen-dioksida.

Dok zemlje širom sveta postavljaju ambiciozne ciljeve kako bi ograničile emisije štetnih gasova, treba znati da i najmanje promene na ličnom planu svakog od nas mogu da smanje štetu. Ako u kupovinu nosite platneni ceger, birate bicikl umesto automobila kad god je moguće i reciklirate smeće, već ste smanjili svoj ugljenični otisak.

Upravo sa ovom idejom, Nestlé Srbija već drugu godinu zaredom sprovodi edukativnu kampanju „Nestlé čuva prirodu“, kojom nastoji da podigne svest o važnosti očuvanja zdrave životne sredine. Putem društvenih mreža, kompanija motiviše i inspiriše mlade ljude da doprinesu stvaranju održive zajednice i poziva ih da i sami podele fotografije na kojima prikazuju kako brinu o svojoj okolini, uz #nestlecuvaprirodu.

„Svako od nas može i treba da razvija ekološki prihvatljive navike. Posebno je važno da mlade generacije budu svesne značaja zdrave životne sredine, što je jedan od najvećih izazova današnjice. Nestlé već godinama aktivno pruža doprinos boljoj budućnosti zajednice, a upravo dosadašnji rezultati u okviru kampanje „Nestlé čuva prirodu“ nedavno su nam doneli i Nacionalnu nagradu za društveno-odgovorno poslovanje „Đorđe Vajfert“. Pošli smo od sopstvenog dvorišta, preduzimajući inicijative da smanjimo svoj ekološki otisak, a trudimo se da širimo ekološku svest i među našim zaposlenima. Ne koristimo plastiku za jednokratnu upotrebu i posvećeno razdvajamo otpad“, ističe Ivanka Stojnić, menadžer za održivi razvoj kompanije Nestlé za jugoistočno evropsko tržište.

Kao svetski lider u proizvodnji hrane i pića, Nestlé je svestan svoje odgovornosti po pitanju očuvanja okoline, zbog čega je preduzeo niz mera u cilju održivije proizvodnje, zaštite vodenih ekosistema, planina, šuma i drugih prirodnih dobara. Smanjenjem dimenzija ambalaže, kompanija je uštedela 50 tona plastike u 2020. godini, smanjivši emisiju ugljen-dioksida za 56 tona. Na globalnom nivou, Nestlé je zacrtao cilj da do 2030. prepolovi emisije štetnih gasova, a da do 2050. godine postigne nultu emisiju u svim proizvodnim procesima. Kompanija se takođe obavezala da će do 2025. godine 100% pakovanja biti od materijala koji se mogu u potpunosti reciklirati, dok je lokalno taj procenat već na skoro 90 odsto.

Izvor: Press

Srpska Nestlé fabrika je krajem 2019. postala prva u Srbiji koja je ostvarila Zero Waste to Landfill cilj, što znači da ni jedan jedini gram otpada iz fabrike ne završava na deponijama. Od otpadnih folija se prave eko izolacione ploče, od otpada sirovina biljnog i životinjskog porekla nastaje biogorivo, dok se bioorganski otpad koristi za proizvodnju različitih vrsta đubriva. Viškovi hrane se u saradnji sa Bankom hrane redovno doniraju ugroženim grupama. Takođe, fabrika u Surčinu koristi 100% zelenu energiju koja ne potiče iz fosilnih goriva.

Nestlé Surčin danas poseduje i najmodernije postrojenje za tretman otpadnih voda, u koje je uloženo 1,2 miliona evra. Zahvaljujući ovom pogonu, fabrika je u protekle dve godine prečistila blizu 50.000 kubnih metara vode koja je vraćena čista u prirodu. Bunar sa crpnom stanicom kapaciteta 6 litara u sekundi i separator masti koji vrši separaciju ulja i masti iz kišnice u koji je uloženo 120.000 evra, takođe su deo moderne infrastrukture za prečišćavanje i uštedu vode.

Na individualnom planu nisu potrebne nikakve investicije da bismo smanjili svoj ekološki otisak. Dovoljno je da u prodavnici odbijemo plastične kese i uložimo malo truda da pronađemo kontejnere za sakupljanje starog stakla, PET ambalaže, limenki, baterija, tekstila i ostalih proizvoda koji se mogu reciklirati, a važno je i da bacanje hrane svedemo na minimum, jer nepropisno odložen otpad od hrane takođe predstavlja ekološku bombu.

Najnovije

Priroda

Nauka