Način na koji ova voda izvire na površinu spada u interesantne geološke fenomene, a njen kvalitet cenjen je širom sveta.
Izvor: Foto: Shutterstock
Kada su u dvanaestom veku stanovnici istorijske, po rudarstvu poznate, francuske oblasti Artoa počeli da kopaju duboke bunare iz kojih je voda sama izlazila, verovatno nisu mogli da pretpostave da će devet vekova kasnije takva voda postati svakodnevna potreba stanovnika čitavog sveta.
Ova voda postala je poznata kao arteška - po evropskoj provinciji, ali je glas o njenom kvalitetu stigao mnogo dalje, izvan granica Francuske.
Izvor: Profimedia/Shutterstock
Starinska ilustracija bušenja arteskog bunara u Franscuskoj 1873. godine Foto: Shutterstock
Šta je ovu vodu učinilo toliko traženom? Voda se u arteškom bunaru nalazi na dubini, koja može biti od nekoliko stotina do nekoliko hiljada metara, u vodonepropusnom sloju zemlje. Kada se bušenjem dođe do izvora, ona pod hidrostatičkim pritiskom počinje sama da izlazi u površinu.
Fenomen arteškog bunara posebno je interesantan geolozima, ali voda koja iz njega izvire dobrobit donosi svima. Arteška voda se na svom putu ka površini prirodno filtrita, a usput iz tla sakuplja minerale.
U odnosu na pojedine druge mineralne vode, arteška ne zahteva dodatne procese filtriranja u postrojenjima, koja bi potencijalno mogla da naruše njen sastav, i može da se flašira na samom izvoru.
Iako zbog toga što se filtrira prirodno i ima izbalansiranu količinu minerala, spada u najtraženije, nema mnogo brendova na svetu koji u svojoj ponudi imaju artešku flaširanu vodu. Tu spadaju globalni lideri, poput Fijia i Eviana, čija jedna flašica dostiže cenu od oko jednog evra, ali i jedan srpski brend – VODAVODA.
Voda koja se nalazi u prepoznatljivim VODAVODA flašicama izvire sa jednog od najdubljih podzemnih izvora Srbije, prirodno se filtrira i pakuje bez kontakta sa spoljnim svetom. Pored toga, jedna je od retkih koja je sertifikovana od strane globalne NSF organizacije, po propisima vodećih američkih i svetskih institucija kao što su FDA, IPA i Svetska zdravstvena institucija.
Potvrdu kvaliteta dobila je i od strane bahreinskog Kraljevskog dvora na čijem stolu se svakodnevno nalazi, i za koji se prave posebno dizajnirane flašice, ali i od još 15 zemalja sveta na čijem je tržištu prisutna.
Izvor: Profimedia/Shutterstock
VODAVODA je pronašla svoje mesto čak i na Kraljevskom dvoru Bahreina
Budućnost arteške vode
Smanjenje svetskih zaliha pijaće vode je globalni problem. Uprkos tome što tehnologija napreduje, ona nije svemoćna i postoji nešto što ne može da nadomesti - retke prirodne mineralne izvore u koje spadaju i arteški.
Iz tog razloga gotovo je izvesno da će potražnja za kvalitetnom vodom početi sve više da raste, a VODAVODA je odličan primer da ovakve vode mogu da budu strateški resurs za izvoz na svetsko tržište.
Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.
Slanje komentara nije uspelo.
Nevalidna CAPTCHA
Dejan Filipovic
Tekst je krajnje nestručan i očigledna reklama jednog proizvođača flaširane vode i uopšte vam ne služi za čast portala koji čast zaslužuje. Bar istaknite da je tekst plaćena reklama.