Proglašeni hranom za ljude: Na jelovnicima širom Evrope od sada će se naći i SKAKAVCI

Skakavci će biti označeni kao grickalice.

skakavac Izvor: Shutterstock

Skakavci su uvršteni na evropski spisak hrane u sklopu nastojanja Evropske unije za održivom proizvodnjom i ishranom.

To je drugi put da je Brisel odlučio da su insekti bezbedni za konzumaciju, nakon što je u junu odobrio larve brašnara.

Uskoro bi mogao usledi i treći — cvrčak.

Evropska komisija je objavila da će skakavci biti označeni kao grickalica ili sastojak hrane u dehidriranom ili zamrznutom obliku nakon što im se uklone krila i noge, ili pak kao prah.

Evropska agencija za bezbednost hrane navodi da je skakavac Locusta migratoria bogat proteinima i ne škodi, ali napominje da ipak može da izazove reakcije kod ljudi alergičnih na ljuskare i mekušce ili osoba koje su osetljive na gluten, navodi "Independent", preneli su portali Index.hr i Sputnjik.

Zahtevi podneti za još devet vrsta insekata

Organizacija za proizvodnju hrane ističe da su insekti vrlo hranjiv i zdrav izvor hrane bogat proteinima, vitaminima, vlaknima i mineralima.

Insekti, koje svakodnevno jedu milioni ljudi širom sveta, u novoj strategiji EU su navedeni kao alternativni izvor proteina koji bi mogao da ubrza zaokret prema održivijoj proizvodnji hrane.

Evropskom direktivom iz 1977. godine već su odobrene alge, novi biljni proteini i određene vrste hrane iz drugih zemalja. Zahtevi su podneseni za još devet vrsta insekata.