Zbog čega kiša miriše tako lepo?

Nakon dugog perioda suše, kiša donosi osvežavajući miris okolini. Razlog nastanka leži u hemiji koja mami naučnike, pa čak i proizvođače parfema da "love" ovaj miris, navodi BBC.

Bakterije, biljke, pa čak i munje potencijalno igraju ulogu u stvaranju prijatnog mirisa, nakon oluje.

Poznat kao "petrikor", za ovim istrajnim mirisom mnogi naučnici i proizvođači parfema tragaju već dugo vremena.

Miris su imenovali australijski istraživači 1960. godine. Topli, zemljasti miris koji osećamo nakon kiše, proizvod je bakterija koje nastaju nakon kišnog perioda.

Otktijte i Zbog čega danas pada kiša?

"Ovi stvorovi obiluju u tlu. Kada kažete da osećate miris vlažne zemlje, ono što u stvari osećate je molekul koji proizvodi određen tip bakterije", objašnjava za BBC profesor Mark Batner, predstavnik molekularne bilogije u Džon Ins centru.

Molekul, geozmin, proizvod je streptomicete. Ove bakterije se, takođe, koriste u proizvodnji komercijalnih antibiotika

Pogledajte i Poezija na ulicama Brisela vidljiva jedino kad pada kiša

Kapljice vode koje padaju na zemlju uslovljavaju oslobađanje geozmina u vazduh, stvarajući ga u izobilju nakon kišnih preioda.

"Mnoge životnje su osetljive na ovaj miris, ali ljudi pogotvo", dodaje profesor Batner

Uloga munja je izuzetno bitna u procesu stvaranja mirisa. Munje stvaraju čist, oštar miris ozona, omogućujući okolini da poprimi miris prirode.

Izvor: N1