Ovih deset vazdušnih destinacija iziskuju maksimalnu veštinu pilota, stabilnost strukture letelice, kao i jak stomak putnika.
10. Aerodrom Tioman Ostrvo, Tioman ostrvo, Malezija
Verovatno niste čuli za Tioman ostrvo (lokalnom stanovništvu poznat kao Gunung Daik Berkabang Tiga), ali ste ga verovatno viđali na televiziji i bioskopskim platnima: "Bali Hai" u filmu Južni Pacifik iz 1956. je zapravo ostrvo Tioman. Ovo predivno tropsko ostrvo leži nedaleko od istočne obale poluostrva Malezije, istočno od Kuala Lumpura i ugrubo severoistočno od Singapura.
Berdžaja Er posluje sa dvomotornim i četvoromotornim turboprop avionima sposobnim (jedva) da izađu na kraj sa 992 metara dugačkom pistom Aerodroma Tioman Ostrvo. Piloti prvo moraju da postave uprave svoje avione direktno ka planinama, a potom da izvedu okret od 90 stepeni kako bi se postrojili na pisti. Zakasnela sletanja nisu preporučljiva budući da premašivanje piste znači zabijanje u golu liticu.
Poletanja su relativno tiha na Aerodromu Tioman, a sletanja su ono što putnicima daje žmarce, kao i posadi.
9. Međunarodni aerodrom Princeza Julijana, Sveti Martin, Holandija
Prvobitno konstruisan kao vojni aerodrom tokom Drugog svetskog rata, Međunarodni aerodrom Princeza Julijana danas služi kao glavni centar za manje ostrvske destinacije na Karibima. Poletanja sa aerodroma moraju biti praćena brzim refleksima, budući da oštar zaokret mora biti napravljen odmah nakon što letelica bude u vazduhu, kako se ne bi zabila u planine.
Sletanja su mnogo mirnija... za putnike. Ogromni avioni, uključujući 747 džambo mlaznjake, lete tako nisko iznad Maho Biča prilikom prilaska aerodromu, da je pravo čudo kako turisti u bikinijima ne budu usisani u njihove motore.
Uštedeli ste nešto novca i stigli na Sveti Martin i konačno se opuštate na peskovitoj plaži Maho Biča. Može li išta da naruši vaš mir i tišinu u ovom tropskom raju? Da li ste zaista morali da pitate?