Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zanimljivosti

Twitter slavi sedmi rođendan

Autor Ana Randjelovic
Autor Ana Randjelovic

Ova društvena mreža danas ima više od 200 miliona aktivnih korisnika, a inženjeri iz Twitter-a kažu da svakodnevno isporučuju više od 350 milijardi poruka…

Izvor: Foto: Shutterstock

Twitter danas slavi sedmogodišnjicu postojanja, a od prvobitno zamišljenog internet kanala za slanje kratkih poruka među manjom grupom prijatelja vremenom je prerastao u jednu od najomiljenijih društvenih mreža ne samo među tinejdžerima, već i kod menadžera i političara.

Twitter danas ima više od 200 miliona aktivnih korisnika i svaki dan beleži nova prijavljivanja, dok je njegova vrednost s početka godine bila neverovatnih 11 milijardi dolara.

Kada su njegovi korisnici u pitanju, Twitter ne doživljavaju svi na isti način - oko 40 odsto ljudi samo čita poruke, dok se gotovo nikad ne odlučuje na deljenje sopstvenih tvitova. Jedna od analiza je pokazala da su žene aktivnije i da su pisale više poruka od muškaraca, nakon otvaranja profila.

Ideja o internet servisu koji bi manja grupa ljudi mogla da koristi za slanje kratkih poruka rodila se kod jednog od osnivača Twitter-a Džeka Dorsija. Dorsi je sa prijateljima Evanom Vilijamsom i Bizom Stounom osmislio servis kojim bi ljudi mogli da se jave manjoj grupi prijatelja ili poznanika i obaveste ih čime se bave u određenom trenutku.

On je za to uzeo prost primer - kad se dobro provodiš u nekom noćnom klubu, uz pomoć servisa, istog momenta kratkom porukom obavesti svoje prijatelje.

Dorsi je prvu poruku poslao 21. marta 2006., a ovaj servis je postao dostupan javnosti 15. jula iste godine.

Prva osoba na Twitter-u koja ima više od 25 miliona sledbenika postala je prošle godine pevačica Lejdi Gaga, a među najpraćenijima na svetu su i pevači Džastin Biber, Keti Peri, Rijana, Britni Spirs, Šakira....

Jedna studija, koju su sproveli američki istraživači, pokazala je da je 40 odsto poruka koje se ostavljaju na ovoj društvenoj mreži „besmisleno brbljanje“. Studija navodi i da bi se za svega 8,7 odsto poruka na Twitter-u moglo reći da imaju neku vrednost, odnosno da prenose nekakvu informaciju od opšteg interesa, što je i namena servisa.

Najnovije

Priroda

Nauka