Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zanimljivosti

Da li će Slavija postati pešačka zona?

Autor Ana Randjelovic
Autor Ana Randjelovic

Pešački plato iznad Slavije, kao najbolje a ujedno i jeftinije rešenje vide arhitekte Nikola Rudić i Miloš Živković koji su pokrenuli inicijativu za pešačku Slaviju…

 Izvor: Foto: Thinkstock

Ideja je izvodljiva, a da bi se razradila potrebno je uraditi analizu saobraćaja na nivou grada i procenu uticaja na saobraćaj u neposrednom okruženju, zaključak je sastanka sa stručnjacima Sekretarijata za saobraćaj.

„Beograd je jedan od retkih gradova koji nema klasičan gradski trg, a pozicija Slavije je takva da je u šire gledanom kontekstu idealno mesto za trg. Jasno je i da Beograd vapi za proširenjem pešačke zone i vrlo je logično da će se jednog dana Slavija pešački povezati sa dva najznačajnija repera grada, Kalemegdanom i Hramom Svetog Save“, smatra Rudić.

Kako problem Slavije nije samo estetski već i tehničke prirode, problem saobraćaja se ne može prevideti i sagovornik ističe da bi odvajanje pešačkog i kolskog saobraćaja doprinelo da ovaj deo grada bude rasterećeniji i bezbedniji.

„Prva faza realizacije ove ideje obuhvatila bi izmeštanje tramvajskog saobraćaja kroz Resavsku i Birčaninovu ulicu, a potom bi se odvijali radovi na samoj Slaviji, ali bi bio obezbeđen prolaz saobraćaja kroz deo Slavije. Kolovoz nismo ukopali skroz pod zemlju, nivo trga bio bi u ravni prizemlja Hotela “Slavija“, što znači da se ovim izbegava problem podzemnih voda i radovi se pojednostavljuju kada su u pitanju pešački silazi, rampe za pešake, osobe sa invaliditetom i bicikliste“ - dodaje Rudić.

Leteći pešački plato

Plato kao novi pešački trg iznad Slavije predložili su i arhitekte Milorad Obradović i Žarko Čajić.

„Slavija izgleda haotično i bilo je potrebno uobličiti i napraviti urbanističku celinu, s druge strane izvršiti segragaciju kolskog i pešačkog saobraćaja. Podzemni prolazi mi se ne sviđaju i leteći pešački plato bio bi produžetak trga”, ističe Obradović.

Prednosti pešačkog trga bile bi sledeće:

1. Beograd dobija prvi celovit i zaokružen gradski trg
2. Podzemni kolski kružni tok jeftinije rešenje od podzemnih pešačkih prolaza
3. Izbegava se ugradnja skupih sistema ventilacije zbog zagađenja
4. U potpunosti se odvaja pešački i kolski saobraćaj, idealno rešenje s aspektra bezbednosti
5. Izmeštanjem i preusmeravanje tramvaja kroz Resavsku i Birčaninovu, Slavija se rasterećuje
6. Trajno rešenje koje u sebi ima i elemente buduće metro mreže kroz Beograd.

Izvor: Ecotopia

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Priroda

Nauka