Upoznajte KIKU - dostojanstvenu mamuticu koja je postala jedan od simbola Kikinde

Kikin izgled je zahvaljujući arheološkim postupcima autentično rekonstruisan.

Mamut Kika u Kikindi Izvor: MiroS Lav / Shutterstock.com

Panonsko more nekada je pokrivalo veliki deo Srbije. Koritim Dunava se povlačilo dugih 12 miliona sve dok nije potpuno nestalo pre oko 600 hiljada godina, ističući kroz Đerdap u poslednji ostatak praokeana - Crno more.

Kraj obala, koje su bile prekrivene tropskim ili suptropskim džunglama i savanama, tog nestajućeg mora živele su životinje koje su danas karakteristične za severnu Afriku: mamuti i mastodonti, preci današnjih slonova, lavovi, sabljozubi tigrovi, žirafe, hijene, zebre, nosorozi, majmuni.

Otkriće Kike

Jedan jesenji dan 1996. godine, radinicima u glinokopu "Toze Marković", počeo je kao i svaki drugi. Ali se nije tako završio. Ovoga puta radovi su morali da budu prekinuti. Na dubini od 20 metara naišli su na nešto njima neuobičajeno. Bili su to delovi skeleta.

Na teren su ubrzo stigli geolozi i paleontolozi. Iako su fosilni ostaci bili prekriveni glinom, naučnicima nije trebalo mnogo da zaključe da se radi o izuzetnom paleontološkom otkrići.

Zahvaljujući sastavu zemljišta, odnosno glini, skelet je bio gotovo kompletan, očuvano je 90 odsto koštane mase.

Na osnovu skelentnih ostataka zaključeno je da se radi o mamutu (Mammuthus trogonetherii) starom preko 70.000 godina. Na osnovu analize kostiju naučnici su zaključili da je životinja bila visoka 4, a dugačka 7 metara.

Kosti karlice su pokazale da se radilo o ženki, koja je u trenutku smrti bila stara oko 64 godine.

Gde je Kika danas?

Kikin izgled je kasnije arheološkim postupcima autentično rekonstruisan.

Originalni skeletni ostaci Kikindskog mamuta, popularno nazvanog Kika, izloženi su u okviru stalne postavke Narodnog Muzeja Kikinda, gde je sačuvano preko 90% koštane mase i izloženo u namenski adaptiranoj prostoriji u okviru muzeja.

Replika skeleta u prirodnoj veličini izložena je u dvorištu Muzeja i rado prima goste tokom čitave godine.

Tekst je objavljen u sklopu projekta koji je sufinasiran sredstvima iz budžeta Grada, a na osnovu Rešenja Gradonačelnika grada Kikinda o raspodeli sredstava u oblasti javnog informisanja Grada Kikinde u 2021. godini, broj: V-642-4/2021 od 26.05.2021. godine. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.