Stvorenje kao iz Srednjeg sveta: U šumama Ekvadora otkrivena još jedna vrsta neobičnog vodozemca - ime dobilo po Tolkinu

Pretražujući reke i potoke slabo istražene teritorije Ekvadora, naučnici su došli do zanimljivog otkrića sa bledo ružičastim očima.

Žaba u reci_1958918995.jpg Izvor: Shutterstock / ilustracija

Pretražujući šume Ekvadora, naučnici su u slabo istraženom i zaštićenom području NP Rio Negra-Sopladora naišli na jednu neobičnu životinju. Neobičnu, pre svega jer je njeno sivkasto-zeleno telo prekriveno brojnim crnim tačkama koje se rasprostiru od vrhova žućkastih nogu do glave i bledo ružičastim očiju. Što ih je kako tvrde podsetio na stvorenja iz "Gospodara prstenova", zbog čega su joj u čast njenog tvorca dali ime Hiloscirtus tolkieni.

"Nova vrsta žabe ima neverovatne boje i čini se da živi u svetu fantastike, poput onog koje je stvarao Tolkin", rekao je biolog Dijego F. Sisneros-Heredija, direktor Muzeja USFK i saradnik istraživač Nacionalnog instituta za biodiverzitet u Ekvadoru.

Žaba iz potoka

Kao što je već navedeno, nova vrsta životinje je otkrivena na slabo istraženom području koje se rasprostire na 185.000 ha. Smatra se vrstom potočne žabe, a kao njeno omiljeno stanište navedene su reke i potoci Anda.

"Nedeljama smo istraživali različita područja Nacionalnog parka Rio Negro-Sopladora, krećući se od pašnjaka na 3.100 m nadmorske visine do šuma na 1.000 m nadmorske visine. Tom prilikom smo našli jednu jedinku ove nove vrste, koju smo smatrali impresivnom zbog boja i  veličine", objasnio je biolog Huan Karlos Sančez iz Muzeja zoologije pri USFK-u i Nacionalnom institutu za biodiverzitet.

Ovo nije usamljen slučaj, jer su brojne ekspedicije u Ekvadoru rezultirale nizom zanimljivih otkrića novih vrsta u poslednjih nekoliko godina. Naučnici smatraju da Andi predstavljaju neverovatan ekosistem u kom se mogu naći neke od najfascinantnijih vrsta životinja i biljaka.

Ipak, ljudske aktivnosti i klimatske promene sve više utiču na smanjenje biodiverziteta u ovoj oblasti. A neke studije sugerišu da je skoro 60 posto vrsta vodozemaca u Ekvadoru u opasnosti od izumiranja.

Istraživanje je objavljeno u časopisu ZooKeis.