Zbog čega su ove džinovske žabe krastače postale kanibali?

Nakon prenaseljavanja usvojene domovine, ova krastača je počela da jede sopstvenu vrstu.

Morska žaba krastaca Izvor: Shutterstock

Poznata kao morska krastača, džinovska krastača i žaba iz trske, Rhinella marina se u svojoj rodnoj Južnoj Americi hrani insektima. A onda je 1935. godine 101 krastača doneta u Australiju u nadi da će plantaže šećerne trske očistiti od buba. Ovi otrovni vodozemci nisu učinili mnogo da suzbiju populaciju buba, a ubrzo su postali štetočine koje su se brzo razmnožile i ugrozile domaće vrste.

Danas je više od 200 miliona ovih žaba u Australiji previše za bilo koga – uključujući i njih same, čije je nadmetanje unutar vrste za resurse razvilo jezivo novo ponašanje: kanibalizam.

U jednoj studiji objavljenoj u časopisu Ecology and Evolution, naučnici su otkrili da nakon što punoglavci morske krastače u Australiji otkriju toksin u jajima svoje vrste – isti toksin koji ove žabe čini otrovnim za predatore – punoglavci postaju gladni i jedu jaja i mlađ. Ovo ponašanje je praktično nepoznato kod morskih krastača u njihovom zavičajnom području; smatra se da se tek nedavno pojavilo među onima u Australiji kao način da se smanji konkurencija. "One su definitivno same sebi najveći neprijatelji u Australiji", kaže koautor studije Majkl Krosland sa Univerziteta Sidnej. – ENI ROT