Novi rekorder: Duboko pod zemljom otkrivena prva "prava stonoga" sa 1.306 nogu

Ili možda treba reći hiljadunoga...

Nova vrsta stonoge sa 1306 nogu Izvor: SWNS / SWNS / Profimedia

Do otkrića nove stonoge sa 1.306 nogu, najveći broj nogu kod neke vrste bio je 750.

Nova vrsta je Eumillipes persephone - eumillipes se prevodi kao "istinski hiljadu stopala", a persephone ili Persefona je grčka boginja podzemnog sveta. Stvorenje je pronađeno 60 metara ispod zemlje u rudarskoj bušotini u provinciji Istern Goldfilds u Australiji.

Na osnovu četiri dosad analizirana stvorenja, E. persephone ima do 330 segmenata na svom telu, i može da naraste do 0,95 milimetara u širinu i 95,7 mm dužine. Ova stonoga ima glavu u obliku konusa sa antenama, ali nema oči.

"Njihovi izumrli preci su među najranijim životinjama koje su živele na zemlji. Stonoge žive na ovoj planeti više od 400 miliona godina", pišu istraživači u svom radu.

"E. persefone je prva poznata super-izdužena stonoga iz Australije, i novi svetski rekorder po broju nogu - među životinjama", takođe piše u istraživanju.

Naučnici misle da je nova stonoga daleki rođak sa vrstom Illacme plenipes, koja je do sada držala rekord od 750 nogu. Illacme plenipes živi u centralnom regionu Kalifornije, i raste do dužine od samo 25 do 40 milimetara.

Pored toga što ima toliko nogu i nema oči, E. persefona je takođe poznata po svom duguljastom izgledu u poput niti i ujednačenoj svetlo krem boji egzoskeleta.

Dugo telo, više segmenata i mnogo nogu vrsti E. persephone pomažu da se efikasnije gura i kopa kroz zemlju, sugerišu istraživači.

Još uvek ima dosta nepoznanica o novoh vrsti – šta jede i, na prime, gde bi još mogla da živi.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Scientific Reports, prenosi Science Alert.