Životinje

Mislili smo da su ove kornjače biljojedi. Na ostrvu Fergejt stvari se menjaju - a dokaz je novi snimak (VIDEO)

Autor Milana Petrović

Ovo je potpuno neočekivano ponašanje i nikada pre viđeno među divljim kornjačama, tvrde naučnici nakon što su videli snimak na kom džinovska kornjača jede mlado ptiče.

Izvor: Shutterstock

Dva puta je škljocnula vilicom. Treću put je glava ptice bila u ustima džinovske kornjače.

Opisana situacija koju imamo prilike da vidimo i na snimku, verovatno ne bi predstavljala ništa neobično da vrsta Aldabrachelys gigantea, prema tvrdanjama naučnika, nije isključivo biljojed.

Stručnjaci kažu da je moguće da su se to i ranije dešavalo, naročito zbog spretnosti koju ima kornjača dok grabi ptića, međutim, ovo je prvi put da je dokumentovan lov ove vrste životnja.

Video na kome se vidi kako džinovska kornjača sa Sejšela vreba mladunče laste, snimljen je na ostrvu Fergejt koje pripada Sejšelskim ostrvima, u julu 2020. godine.

Ostrvo Fergejt je privatno ostrvo koje se bavi ekoturizmom i dom je za nekih 3000 džinovskih kornjača.

Da su ove džinovske kornjače sa Sejšela biljojedi, piše Gardijan pozivajući se na studiju objavljenu u magazinu Karent Bajolodži, čiji je vođa Dr Džastin Gerlah, direktor studija na Piterhausu i saradnik Muzeja zoologije Univerziteta Kembridž.

"Ovo je potpuno neočekivano ponašanje i nikada pre viđeno među divljim kornjačama. Bilo je slučajeva da su se hranile kostima i školjkama, zbog kalcijuma, ali ovo ne", rekao je on.

Naučnici sa ovog sejšelskog ostrva godinama u nazad ulažu napore da se ekosistem obnovi, a to je doprinelo i novim oblicima ponašanja kod životinja.

"Ovih dana, način na koji funkcioniše suživot lasti koje se gnezde u drveću i džinovskih kornjača je neobičan. Naša posmatranja ukazuju na to da će ovakve neočekivane interakcije između vrsta biti češće sa oporavkom ekosistema. Moguće je da su se ovakve situacije dešavale i ranije ali ih mi nikada do sada nismo videli", rekao je Gerlah.

Gerlah kaže i da bi snimak mogao da bude dokaz o postojanju "populacije kornjača koja je razvila novi tip ponašanja koji će imati posledice po evoluciju" ali je dodao da je oporavak morskih ptica i kornjača takođe "stvorio uslove prirodnog ponašanja koje ljudi nisu videli stotinama godina".