Ugrožene nosoroge bi od lovokradica mogle da spasu - male ptice!

Crvenokljuni govedar može biti "prva linija odbrane" u borbi sa lovokradica, a evo i zbog čega.

Izvor: Foto: Shutterstock

Crni afrički nosorog je izuzetno ugrožena vrsta i prema podacima Međunarodnog udruženja za zaštitu prirode, u 2018. godini populacija je imala oko 5.630 crnih nosoroga. Crveni kljunari su ptice koje se često mogu videti na leđima nosoroga, gde se odmaraju. Američko-australijska studija objavila je da bi ove ptice mogle da spasu ugrožene životinje u Africi od lovokradica.U afričkoj divljini, naučnici su pratili život crnih nosoroga oko dve godine i primetili da crvenokljuni govedar može biti "prva linija odbrane" u borbi sa lovokradica. Ove ptice se ponašaju kao stražari i upozoravaju na potencijalnu opasnost. Istraživanja su objavljena u časopisu Current Biology.

"Crni nosorozi slepi su kao šišmiši, pa im se lovokradice mogu približiti, ako nema vetra, na udaljenost od pet metara, a da oni to ne primete", naveo je naučnik Ron Plok, sa australijskog univerziteta Viktorija.