Na Novom Zelandu otkriveni ostaci džinovskog pingvina veličine čoveka

Pronađeni su fosilni ostaci životinje za koju se smatra da je bila visoka oko 1,6 metara i teška do 80 kg.

Izvor: Foto: AP/Mark Baker

Muzej Kanterburi nazvao je nazvao "pingvin čudovište", a životinja je dodata na spisak izumrlih novozelandskih životinjskih vrsta. Na njemu su papagaji, orlovi, slepi miševi i moa, ptica visoka 3,6 metara.

"Ovo je jedna od najvećih vrsta pingvina koja je ikada pronađena," izjavio je za BBC Pol Skofild, kustos muzeja. Ona je bila karakteristična za vode na južnoj polulopti, dodao je.

Smatra se da su pingvini toliko porasli jer su veliki morski gmizavci nestali iz okeana, otprilike u isto vreme kada su nestali i dinosaurusi.

"Tada je došlo doba džinovskih pingvina", rekao je Skofild.

Trenutno najveća vrsta pingvina poraste do 1,2 metra visine.

Author: Mark Baker Copyright: Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved Description: Paul Scofield, senior curator natural history at Canterbury Museum holds the fossil, a tibiotarsus, top, next to a similar bone of a Emperor Penguin in Christchurch, New Zealand, Wednesday, Aug. 14, 2019. The fossilised remains of a huge penguin almost the size of an adult human have been found in New Zealand's South Island, scientists announced Wednesday. (AP Photo/Mark Baker) Software:Adobe Photoshop CC 2019 (Macintosh) Created: 2019:08:14 15:47:46
Izvor: Profimedia/Shutterstock Foto: AP/Mark Baker

"Mislimo da su se životinje u to vreme veoma brzo razvijale", objasnio je Skofild, objasnivši da su temperature vode oko Novog Zelanda tada bile idealne, oko 25 stepeni celzijusa u poređenju sa osam stepeni koliko je sada.

U vreme džinovskog pingvina, Novi Zeland je još uvek bio deo Australije, za koju se smatra da je bila povezana sa Antarktikom.

Nova vrsta, krosvalia vaiparensis, podseća na još jednog praistorijskog džinovskog pingvina, krosvaliju unienviliju, koji je pronađen na Antarktiku.

Prema istraživačima, stopala pingvina krosvalia verovatno su igrala veću ulogu u plivanju u odnosu na one koju imaju kod savremenih pingvina.

On je verovatno delio vode oko Novog Zelanda sa "džinovskim kornjačama, koralima i morskim psima čudnog izgleda", kaže Skofild.

Nije sasvim jasno zašto su džinovski pingvini nestali iz voda južne hemisfere, a po jednoj od teorija to se događa zbog sve većeg broja morskih sisara.

"U vreme kada su se razvijali džinovski pingvini, veliki morski gmizavci su upravo izumrli", rekao je za BBC Gerald Meir, još jedan od autora nove studije.

Author: Canterbury Museum Description: In this photo illustration provided by the Canterbury Museum, shows the approximate height of a giant penguin, a "crossvallia waiparensis" next to a human being. The fossilised remains of a huge penguin almost the size of an adult human have been found in New Zealand's South Island, scientists announced Wednesday, Aug. 14, 2019. (Canterbury Museum via AP) Software:Adobe Photoshop CC 2019 (Macintosh) Created: 2019:08:14 15:48:47
Izvor: Profimedia/Shutterstock Foto: AP/Canterbury Museum

Prema njegovim rečima, na Antarktiku i Novom Zelandu nije bilo velikih konkurenata u moru sve do dolaska nazubljenih kitova i foka koji su se pojavili mnogo kasnije.

Izgleda da je izumiranje džinovskih pingvina povezano sa rastom ovih vrsta, ali se o tačnim razlozima nestajanja džinovskih pingvina još raspravlja, upozorava Meir.

Nožne kosti nove vrste otkrivene su prošle godine na lokaciji u Severnom Katenberiju i od tada ih je analizirao međunarodni tim.

"Ova lokacija je prilično jedinstvena", rekao je Skofild. "To je korito reke urezano u liticu", prenosi BBC na srpskom.

Na tom mestu se pronalaze fosili još od 1980-ih, a za mnoga otkrića - poput ovog poslednjeg - zaslužni su amaterski paleontolozi.