Otkrivene kornjače koje svetle u mraku - i to u različitim bojama

Marinski biolozi otkrili su oko Solomonskih ostrva vrstu kornjače koja svetli u mraku i ima neobičnu sposobnost biofluorescencije, odnosno emitovanja svetla u različitim bojama, kao što su zelena i crvena.

Izvor: Foto; Youtube printscreen

Bioflourescencija se proučava tek desetak godina, a otkriće kornjače sa kljunom jastreba kod Solomonskih ostrva je prvo takve vrste, prenosi Solomon tajms.

Tim biologa ne zna sa sigurnošću zašto kornjače poseduju ovu jedinstvenu sposobnost, ali se zna da je druge vrste koriste da bi komunicirale između sebe ili za kamuflažu.

Marinski biolog Aleksander Gaos kaže da korali često imaju biofluorescenciju, tako da je moguće da kornjače imaju ovu crtu kako bi se uklopile u okolinu.

Naredni korak u razumevanju drugih njihovih sposobnosti biće da biolozi prouče oči kornjača koje svetle umraku kako bi utvrdili da li one zapravo vide fluorescentne boje koje emituju.

Tim biologa će proučiti i hemijsku reakciju u kornjačama da bi ustanovio šta uzrokuje fluorescenciju.

Naučnici na Filipinima se nadaju da će pronaći još primeraka iste biofluorescentne kornjače u svojim vodama.

Ovo jedinstveno otkriće lako bi moglo da vodi do ogromnih otkrića u drugim životinjama koje imaju nepoznate sposobnosti, navodi Solomon tajms.

U blizini Solomonovih ostrva nedavno je primećena morska kornjača za koju se veruje da je jedini reptil na svetu koji ispoljava biofluorescentne sposobnosti.