Životinje

Izvanredni vogelkop: Upoznajte četvrtu endemsku vrstu rajske ptice (VIDEO)

Autor Vladan

Jedna od ptica plesačica sa Nove Gvineje - izvanredni vogelkop (Lophorina niedda) - prihvaćena je kao potpuno nova vrsta, zahvaljujući svom prepoznatljivom plesu.

Izvor: Foto: YouTube/Printscreen

Izvanredni vogelkop je pronađen jedino na krajnjem zapadu Nove Gvineje u oblasti Vogelkop, po kojoj je i dobio ime.

U početku se verovalo da je ova ptica ista kao i poznati smiley face, jedna od ptica raja. Nedavna zapažanja ukazuju da su njihove karekteristike udvaranja drugačije.

Vogelkopov crni ogrtač je manje ovalan, a plavo perje na prsima više liči na tužno lice. Takođe, ples udvaranja mužjaka vogelkopa je takav da on manje poskakuje dok kruži oko potencijalne ženke.

"Sa punim statusom vrste, izvanredni vogelkop je postao četvrta endemska ptica raja zapadne Nove Gvineje. To je činjenica koja naglašava važnost ove oblasti kao centra endemskog biodiverziteta vrednog poboljšanja životne sredine", kažu istraživači iz laboratorije za ornitologiju Kornel, koji istražuju ptice raja već osam godina.

Izvor: sci-news.com