Majstori kamuflaže: Naučnici otkrili na osnovu čega ptice biraju gde će se sakriti od predatora

Najnovija istraživanja pokušala su da daju odgovor na jedno od glavnih pitanja o tehnici izbegavanja predatora u Zambiji.

Izvor: Foto: Printscreen

Životinje koje se oslanjanju na kamuflažu kao jednu od najboljih taktika za izbegavanja predatora biraju najbolja mesta za skrivanje na osnovu individualnih karakteristika, otkrivaju nova istraživanja.

Metoda kamuflaže različitih životinjskih vrsta je dosta proučavana, ali naučnici sa univerziteta u Ekseteru i Kembridžu su ovog puta proučavali pojedine vrste divljih ptica i otkrili da one prilagođavaju mesto gnezda na osnovu svojih specifičnih šara i boja.

Neverovatna kamuflaža: Da li možete da uočite leoparda na ovoj slici?

U okviru studije je proučavano devet vrsta ptica čija su gnezda teško uočljiva (vrsta legnjeva, Charadriinae, Glareolidae).

„Svaka ptica izgleda malo drugačije, a mi smo pokazali da mogu drugačije i da se ponašaju“, kaže koautor studije profesor Martin Stivens.

Studija, sprovedena u Zambiji, pokazala je da pojedine ptice biraju predeo koji može da poboljša efekat njihovog maskiranja i otežavanja predatorima da ih primete, pa se tako bolje uklapaju u izabranu okolinu nego u druge predele u blizini.

Lukava stvorenja:Kamuflaža u svetu životinja

Istraživači kažu da još uvek nije jasno kako pojedine ptice mogu da izaberu mesta koja će prilagoditi svom izgledu.

„Možda na neki način, one znaju kako izgledaju i ponašaju se u skladu s tim“, kaže profesor Stivens.

„Mogu da pogledaju sebe, svoja jaja i okolinu i procene da li je to dobro mesto za gnezdo ili možda vremenom nauče na kakvim mestima su njihova jaja u manjoj opasnosti“, dodaje Stivens.