Poreklo čovekovog najboljeg prijatelja: Naučnici napravili porodično stablo pasa

Novo istraživanje ne samo što kroz genetsku mapu podrobnije objašnjava evoluciju rasa već i otkriva zašto su neke rase sklone istim bolestima, iako su na prvi pogled potpuno različite.

„Želimo da znamo kako su različite rase nastale, a to je nešto što do sada nije detaljno i sistematično rađeno. Sada imamo sjajnu priliku da izučavamo i da razumemeo kako različite mutacije bolesti migriraju među pasminama“, kaže Ilejn Ostrander, koautorka istraživanja iz američkog Nacionalnog instituta za zdravlje (NIH).

Istraživači su uporedili 170.000 tačaka genoma 1.326 pasa 161 rase od ukupno oko 350 danas poznatih, kako bi ispitali njihovu genetsku sličnost. (Mapu možete da pogledate OVDE)

Naučnike ne iznenađuje otkriće da su psi srodnih rasa veoma slični, ali je ovo istraživanje bacilo novo svetlo na povezanost pasa različith rasa. Od 161 rase koje su bile predmet ove studije, 150 njih je klasifikovano u 23 grupe definisane prema geografskom poreklu, kao i fizičkim osobinama i veštinama (kao npr. sposobnost za lov na osnovu njuha).

Istraživači su se bavili i time koje rase iz različitih grupa dele odeđene delove DNK, kako bi bolje osvetlili evoluciju rasa.

Rezultati su otkrili da, dok je labrador prvenstveno "proizvod" ukrštanja unutar grupe retrivera, njegov bliski rođak zlatni retriver se razlikuje po tome što deli deo genetskog materijala sa irskim seterom, a engleski seter sa erdel terijerom.