Životinje

Novi pogled na evoluciju sisara: U Kini otkriven fosil džinovske vidre star 6 miliona godina

Autor Aleksandra Jovanović

Fosilni ostaci džinovske, praistorijske vidre snažnih vilica, teške i velike poput vuka u Kini mogli bi da bace novo svetlo na evoluciju sisara.

Izvor: Foto: Facebook/Breaking Science News at Sci-News.com

Fosil te životinje, nazvane Siamogale melilutra nađeni su u pokrajini Junan, na jugozapadu Kine, piše u najnovijem broju britanski naučni časopis Journal of Sistematic Palaeontology. Nađeni su cela lobanja, zubi, donja vilica i druge kosti.

Arheolozi su te ostatke otkrili još 2010. godine u jednom rudniku uglja, prenela je agencija Sinhua

Ustanovili su da je taj sisar živeo pre šest miliona godina i da je bio težak oko 50 kilograma što je više od današnje vidre, a bio je "veličine vuka", navodi agencija.

Pogledajtekako morska vidra astmatičar koristi „pumpicu“ (VIDEO)

Taj nalaz može pomoći naučnicima da rekonstruišu istoriju evolucije lasica, porodice sisara u kojoj su i vidre i jazavci.

"Novo otkriće omogućava priznavanje retkog ogranka (evolucione grupe) vidri, i pruža mogućnost da se istraži odnos nekoliko zagonetnih fosila lasica koje se sada smatraju srodnicima jazavaca ili vidri", navodi se u časopisu.

Moćne čeljusti i krupni zubi verovatno su koristili toj drevnoj životinji da drobi velike školjke ili druge slatkovodne mekušce, rekli su kineski i američki istraživači uključeni u studiju.

Izvor: Beta