Pronađeni ostaci dinosaura koji su uginuli u vreme pada asteroida?

Prvi put u istoriji nauke su otkriveni fosili dinosaura koji su uginuli baš u vreme kada je na Zemlju pao asteroid koji je uništio 75 odsto života na njoj, veruju naučnici.

Kada je pre 66 miliona godina planetu Zemlju pogodio sudbonosni asteroid koji je zbrisao preko 75 odsto biljnog i životinjskog života, od dinosaura su preživele jedino vrste koje su kasnije evoluirale u današnje ptice, prenosi Newsweek.

Zaštosu fosili dinosaura najčešće pronađeni u identičnom položaju?

Uprkos takvom masovnom izumiranju, nije otkriveno nalazište u kojem su koncentrisani fosili životinja koje su uginule baš prilikom tog događaja. Sve do danas. Naime, u kamenolonu u blizini Nju Džerzija, pronađeni su ostaci za koje naučnici pretpostavljaju da potiču upravo iz vremena neposredno nakon udara asteroida.

"Nismo još uvek sigurni. Proveravamo hipotezu ispitivanjem sedimenata i hemije ostataka", rekao je paleontolog doktor Kenet Lakovara i dodao da su fosili za sada datirani na vreme velikog izumiranja jer je pronađena velika koncentracija iridijuma, elementa zastupljenog u kometama i asteroidima.

Otkrijte:Da li nam "Svet iz doba jure" opisuje dinosaure onakvima kakvi su zaista bili?

Oblast u kojoj se nalazi kamenolom nekada je bila na dnu mora. Pre oko 66 miliona godina, kada je asteroid pogodio Zemlju, veći deo morskih stvorenja je izumro i nataložio se u ovom koritu.

Kamenolom je za dva miliona dolara otkupio Univerzitet "Roan", koji izvodi istraživanja. Naučnici ove ustanove planiraju da nastave s detaljnim ispitivanjima. Ukoliko se dokažu njihove pretpostavke, to će biti prvo nalazište fosila iz doba velikog izumiranja.

Pogledajte: Otkriven najveći dinosaur na svetu

Osim istraživanja, Univerzitet "Roan" planira da u kamenolomu otvori obrazovni centar i muzej sa ciljem privlačenja mladih ka svet paleontologije i nauke uopšte.