Životinje

Dva orla belorepana stradala zbog nestručnog korišćenja pesticida?

Autor Tamara Sorak

Leševi orlova belorepana, strogo zaštićene vrste ptica, pronađeni su na njivama oko Bosutskih šuma, kod Višnjićeva u opštini Šid, saopštilo je Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije.

To udruženje je u saopštenju navelo da su orlovi nađeni pored leševa fazana, pa se pretpostavlja da je posredi posledica nemarnog ili nestručnog korišćenja pesticida.

Zatrovane mamce ili hranu jeli su fazani, a orlovi su se otrovali nakon što su pojeli meso uginulih fazana, piše u saopštenju, a prenosi RTV.

Nebeska bitka:Orao protiv galebova

Dodaje se da su aktivisti Društva za zaštitu i proučavanje ptica krajem novembra i početkom decembra uočili i prijavili razbacivanje opasnog pesticida po njivama u Vojvodini, koji se koristi za ubijanje glodara, ali ne sme da se razbacuje po njivama, već isključivo da se stavlja u aktivne rupe u kojima glodari žive.

Udruženje je o trovanju orlova belorepana obavestilo Pokrajinsku inspekciju za zaštitu životne sredine, kao i Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, a leševi najpoznatijih domaćih ptica grabljivica dostavljeni su na toksikološke analize u Naučni institut za veterinarstvo u Novi Sad.

Pročitajte:Lov orlovima, tradicija koja odumire

"Ornitolozi očekuju brzu, stručnu i neodložnu analizu leševa belorepana, utvrđivanje tačnog uzroka uginuća, i brzo podnošenje prijave pravosudnim organima za ubijanje strogo zaštićene vrste", piše u saopštenju.

Bosutske šume u istočnom Sremu, oko Morovića i Višnjićeva, jedno su od najznačajnijih domaćih boravišta orlova belorepana i u njima se svake godine gnezdi osam do devet parova tih ptica.

Izvor: Beta