Da li nam "Svet iz doba jure" opisuje dinosaure onakvima kakvi su zaista bili?

Svi dinosauri koje smo do sada mogli da vidimo u filmskim ostvarenjima izgledaju poput monstruoznih, opasnih guštera. Ali da li su ona zaista izgledali tako?

Filmsko ostvarenje "Park iz doba jure" Stivena Spilberga osvojilo je simpatije mnogih ljubitelja filma zahvaljujući svojim glavnim likovima - dinosaurima. Ipak, on je naišao na osudu stručne javnosti, a isti je slučaj i s nedavno objavljenim nastavkom "Svet iz doba jure", za koji naučnici objašnjavaju da svojim velikim delom nije utemeljen na naučnim činjenicama.

Saznajte i: 10 stvari koje niste znali o dinosaurima

Iako zadovoljni što je ovo filmsko ostvarenje probudilo interesovanje za dinosaure, paleontolozi su složni u jednom - a to je da glavne karakteristike, kao i način života dinosaura u ovom periodu nisu verodostojno prikazani.

Oni ističu da su ovo najveće greške:

Pogledajte i: Pronađena fosilizovana jaja dinosaura!

1. Ti-reks ne može da vidi bilo koje biće ukoliko se ono ne pomera (što je bila i jedna od najvećih zamerki u "Parku iz doba jure").

2. Velociraptor može da otvori vrata.

3. Velociraptori su prikazani kao ljupka stvorenja, što je sasvim suprotno od onoga što možemo da vidimo ako pogledamo monstruozne ostatke koji su pronađeni.

4. Dinosauri u filmu imaju kožu ili krljušt i liče na guštere, dok je zapravo većina njih bila prekrivena perjem.

5. Prikazani su kao agresivna čudovišta, ali su zapravo bili socijalna bića nalik pticama.

Saznajte i: Šta je zaista ubilo dinosaure?

Međutim, ima i onih koji smatraju da ove greške nisu naročit problem. Džek Horner, naučnik koji je sarađivao s ekipom koja stoji iza "Sveta iz doba jure", napominje da je reč samo o naučno-fantastičnom filmu i da se kritikama - smeje. On je za "Dejli mejl" dodao da smatra da je zahvaljujući genetskom inženjeringu moguće napraviti novu vrstu dinosaura na način na koji je to urađeno u filmu.

"To je, zapravo, verovatnije od toga da ih možemo oživeti", zaključio je.