Da li pauci imaju ličnosti

Mnogi socijalni insekti, poput mrava, pčela ili termita, formiraju kolonije koje su podeljene u kaste po tome koje poslove njihovi članovi obavljaju.

Izvor: Foto: gurumed.org

Takođe je i veliki broj životinja socijalan, ali se u njihovim kastama stanovnici ne razlikuju anatomski u zaisnosti od toga koje im je zaduženje.

Ekolozi Univerziteta u Pitsburgu izučavali su vrstu dlakavih pauka (Anelosimus studiosus) iz porodice teridide, koji žive širom Amerike, od Nove Engleske, do Severne Argentine. Oni žive u kolonijama, love zajedno, dele paučinu i plen, imaju stražare koji čuvaju jajašca i hrane mlade sažvakanom hranom. Tokom istraživanja, primetili su da postoje dve vrste ženki, agresivne i pitome. Nevažno što prvi uglvnom love i štite koloniju od napadača, oni dele svoj ulov sa drugima. Da bi ispitali ovakvo ponašanje, naučnici su napravili eksperiment u kome je 141 agresivnih i 148 pitomih paukova trebalo da iskoristi svoje napadačke osobine. Pokazalo se da su agresivni dva puta bolji u lovu i pletenju mreže, dok su pitomi skoro tri puta bolji u čuvanju mladunaca.

“Rezultat ovog eksperimenta je da ličnosti mogu mnogo da utiču na raspodelu rada u koloniji i dalja istraživanja će biti bazirana na tome šta uzrokuje razlike kod ovih vrsta”, rekao je glavni autor studije, Kolin Vrajt.