Ruski izviđački satelit pada na Zemlju

Ugašeni sovjetski vojni satelit izgoreće 16. februara u atmosferi u nekontrolisanom padu, a delovi koji ne izgore u potpunosti će pasti na tlo, izjavili su zvaničnici ruske vazduhoplovne odbrane.

Vojska aktivno prati satelit pomoću svemirske mreže za praćenje, koja ukazuje da će se udar dogoditi u Tihom okeanu u nedelju, izjavio je pukovnik Aleksej Zolotuhin.

“Od 7. februara 2014. očekujemo delove koji će pasti 16. februara. Tačno vreme i lokacija gde će delovi satelita Kosmos-1220 pasti mogu biti podložni promenama usled spoljnih faktora.”, rekao je Zolotuhin.

Neizvesnost oko vremena ulaska u Zemljinu atmosferu, satelita koji orbitira pod visokim nagibom, znači da može pasti skoro bilo gde na Zemljinu površinu, uključujući i na naseljena područja.

Veličina i težina Kosmos-1220 pomorsko-elektronskog izviđačkog satelita, su nepoznati, iako je raketa Ciklon-2 kojom je lansiran 1980 bio maksimalno opterećen težinom od oko 3.000 kilograma.

Moderni sateliti su dizajnirani da uđu u “posmrtnu orbitu”, daleko od operativnih letelica, na kraju svog životnog veka kako bi se smanjila akumulacija svemirskog otpada u orbiti.

Godine 2009. drugi ugašeni Kosmos satelit krećući se brzinom od preko 40.000 kilometara na čas sudario se sa američkim Iridium telekom satelitom u prvom svemirskom sudaru dva objekta koje je napravio čovek.

Nezgoda je raspršila na hiljade delova svemirskog otpada u nižu Zemljinu orbitu čime je, prema zvaničnicima kompanije za odbranu svemira Vimpel, povećan stepen rizičnosti budućih letova za 20 do 30 odsto.

“Danas, nakon pet punih godina od nezgode, još uvek postoji oko 1.500 velikih delova satelita u orbiti, koji su ogromna pretnja. Ovi predmeti će se nalaziti u orbiti još 20 do 30 godina.”, izjavio je portparol kompanije.