Istraživanjem dna između Tihog i Indijskog okeana "ulovljena" neobična bića - naučnici tvrde da je bar jedno nova vrsta

Nakon neobičnog prizora koji im je privukao pažnju u oblasti koja se nalazi između Tihog i Indisjkog okeana, istraživači su rešili da ispitaju prostranstva koja se nalaze ispod površine vode.

Okeansko dno-0200213493.jpg Izvor: Profimedia

ISTRAŽIVANJEM MORSKIH PROSTRANSTAVA u Indijskom okeanu, morski biolozi su primetili jato krilatih riba koje poskakuju po površini vode bežeći od predatora i rizukuju da ih ulove gladne morske ptice. Privučeni ovim prizorom, rešili su da uz pomoć morskog sonara ispitaju morsko dno između Kokos Kilinga i Božićnih ostrva.

Timovi istraživačkog broda Investigator su tokom perioda od 35 dana, prešli čak 13.000 kilometara i otkrili drevne morske planine, vulkanske kupe, kanjone i grebene, ali i mnoga neobična stvorenja skrivena u morskom dnu ili dubinama.

"Znali smo da je region prekriven ogromnim podvodnim planinama formiranim tokom ere dinosaurusa, kao i da se region nalazi na kritičnom mestu između Tihog i Indijskog okeana“, otkrio je vođa ekspedicije Tim O'Hara iz Muzeja Viktorije. Stoga kada je sonar identifikovao i treći potopljeni vrh koji se nalazi u neposrednoj blizini Kokos Kilinga - naučnici su bili oduševljeni otkrićem.

Neobična stvorenja iz dubine

Ali ovde nije bio kraj iznenađenjima, jer kada su izvukli manje mreže kojima su prikupljali uzorke na dubinama od 60 do 5.500 metara, otkrili su mnoga neobična bića u njima. O'Hara procenjuje da minimum jedna njih može predstavljati novu vrstu, ovo se pre svega odnosi na slepu jegulju sa providnom kožom.

Zatim tu je i dubokomorski šišmiš iz porodice grdobina, koji izgleda kao komadić kuvanih raviola sa udovima - koji mu služe da se kreće po morskom dnu. Ali i riba koju nazivaju tronožac sa izduženim perajima, pomoću kojih bez ikakvog napora lebdi iznad morskog dna i napada svoj plen.

Kada se brod vrati na kopno, uzorkovana stvorenja će proučavati taksonomisti, kako bi potvrdili njihov identitet i opisali nove vrste uz pomoć ekstrahovane DNK. Istraživači navode da su uzbuđeni zbog činjenice da neki od njih možda predstavljaju do sada skroz nepoznate vrste i rodove, ali i da se nadaju da će im one pružiti bolji uvid u razumevanje dubokomorskog okruženja Australije.