Vesti i zanimljivosti

23 životinjske vrste u Americi se proglašavaju izumrlim! Jedna od njih nije viđena od 1944. godine

Autor Milana Petrović

Odlazak svake od 23 vrste trajan je gubitak za prirodnu baštinu.

izumrle-vrste-0174576943 Izvor: Ardea / Profimedia

Američka savezna agencija za zaštitu faune (FWS) odlučila je da se 23 životinjske vrste proglasi izumrlima, uključujući belokljunog detlića, koji službeno nije viđen od 1944. godine.

FWS "je utvrdio da su te vrste izumrle", objavljeno je u saopštenju. Pokrenut je proces da se povuku sa popisa ugroženih vrsta.

Vladini stručnjaci su na mnoge načine pokušali da pronađu te 23 vrste ptica, riba i drugih životinja. Upozorili su da klimatske promene i nestanak staništa, uz druge pritiske, mogu dovesti do toga da takva izumiranja budu sve češća.

"Sa klimatskim promenama i nestankom prirodnih područja sve je veći broj vrsta na ivici. Sada je vreme za proaktivne, kolaborativne i inovativne načine da spasimo divljinu Amerike", rekla je Deb Haland, američka ministarka zadužena za upravljanje federalnim prirodnim resursima i teritorijama.

Uništeno stanište belokljunog detlića

Odlazak svake od 23 vrste trajan je gubitak za američku prirodnu baštinu, kazala je Bridžit Fahi iz FWS-a za Njujork tajms.
"To je otrežnjujući podsetnik da je izumiranje posledica promena u životnoj sredini, koje uzrokuje čovek", dodala je.

Među izumrlima je 11 ptica, osam slatkovodnih školjki, dve vrste riba, šišmiš i jedna biljka, objavila je agencija.

Belokljuni detlić je nekada bio najveći detlić u Americi, ali krčenjem starih šuma na jugu SAD uništeno je njegovo stanište. Poslednji put viđen je 1944. na severoistoku Luizijane.

(Index.hr)