Naučnici rešili dugogodišnju nedoumicu: Koja je najstarija životinjska vrsta na svetu?

Britanski naučnici najazad su okončali dugogodišnje žučne rasprave o tome koja je životinja najstarija na svetu.

Morski sunđeri najstarije su u rodoslovnom stablu među svim neizumrlim životinjskim vrstama na planeti, zaključili su britanski naučnici, okončavši dugogodišnje žučne rasprave o tom pitanju.

Nedavo sprovedene genomske analize upućivale su na nekoliko zaključaka, zbunjujući naučnike u odgovoru na pitanje jesu li sunđeri ili meduze, višestanični morski organizmi mesožderi, stariji kada je posredi rodoslovno stablo neizumrlih životinja na našoj planeti.

Pogledajte i Koji su bili najviši organizmi na Zemljinoj površini pre pojave drveća?

Zahvaljujući novom istraživanju, koje je sproveo profesor Dejvid Pisani s Fakulteta za biološke nauke i nauku Zemlje Univerziteta u Bristolu, s velikom je sigurnošću zaključeno da su najstarije životinje na svetu ipak sunđeri.

Naučnici su filogenetičkim istraživanjem utemeljenim na analizi strukturnih sekvencija bioloških makromolekula (DNK, proteini i drugi) zaključili da su sunđeri na samom dnu genealoškog stabla svih životinja.

Izvor: Profimedia/Shutterstock Foto: Shutterstock

"Hipoteza o tome koja se od dveju životinjskih vrsta pojavila prva upućuju na potpuno različit razvoj ključnih organa, poput nervnog i probavnog sistema", kaže Pisani.

"Saznati kojim su se redom pojavile dve spomenute životinjske vrste u životinjskom genealoškom stablu temeljno je da bismo shvatili sopstvenu evoluciju i poreklo važnih karakteristika životinjske anatomije", kaže Pisani.

Pogledajte i Naučnici pronašli najveći sunđer na svetu

Indicije koje su upućivale na to da su meduze najstariji višestanični organizmi pojavile su se 2008. u prvoj filogenetskoj analizi proširenoj na životinjsko poreklo.

"Od tog trenutka raspolažemo boljim tehnologijama pa smo uspeli da rešimo nedoumicu", kazao je Pisani.

Rezultate istraživanja objavljeni su u stručnom časopisu Current Biology.