Najugroženiji majmuni na svetu: U Indoneziji otkrivena nova vrsta orangutana (VIDEO)

Nova vrsta orangutana otkrivena je na severu Sumatre u Indoneziji, objavljeno je u naučnoj studiji u kojoj se navodi da zbog malog broja tih životinja one spadaju u jednu od najugroženijih vrsta velikih čovekolikih majmuna, navodi ...

Izvor: Foto: Reuter

To je prva potvrđena nova vrsta tih velikih majmuna od otkrića 1929. godine jedne od njih na teritoriji sadašnje Demokratske Republik Kongo, naveli su biolozi čiji radovi su objavljeni u američkom časopisu "Karent Bajolodži" (Current Biology).

Najnoviji član porodičnog stabla tih naprednih životnija kojima pripada i čovek, možda neće opstati još dugo, prenosi agencija AP.

Toliko ih je malo i njihovo stanište je tako rascepkano, da postoji opasnost da izumru, navode naučnici koji su proučavali ove životinje.

Prema studiji objavljenoj u utorak, samo je 800 jedinki ovih primata, koje su naučnici nazvali "tapanuli" (Pongo tapanuliensis) čime su oni najugroženija vrsta majmuna.

Naučnici navode da su te životinje vrlo osetljive i da je njihova životna sredina pod daljim pritiscima zbog aktivnosti ljudi.

"Ukoliko se brzo ne preduzmu mere da se smanje sadašnje i buduće pretnje očuvanju preostale šume, možda ćemo za našeg veka videti i otkriće i nestanak jedne vrste velikog majmuna", naveli su naučnici.

Pogledajte i Napuštena beba orangutana: Priča koju morate da pogledate (VIDEO)

Ovo je prva nova vrsta velikog majmuna u skoro 90 godina. Prethodno su naučnici priznali šest vrsta velikih majmuna: orangutane sa Bornea i Sumatre, istočne i zapadne gorile, šimpanze i bonoboe. ;

Indonežanski majmuni "tapanuli" se kreću na oko 1.100 kvadratnih kilometara u šumi Batang Toru na severu Sumatre. Istorijski, oni su verovatno bili izolovani od sumatranskih orangutana koji žive severnije već 10.000 do 20.000 godina, utvrđeno je genetskim ispitivanjem.

Stručnjak Rasel Mitermajer, jedan od 37 autora studije,rekao je da se radi o izuzetnom otrkiću i da je sada na indonežanskoj vladi da osigura da ta vrsta preživi.

Prve indicije o specifičnosti vrste "tapanuli" primećene su na skeletu odraslog mužjaka ubijenog 2013. godine. Kada su naučnici ispitali lobanju i zube konstatovali su jedinstvene odlike po kojima se razlikuje od drugih orangutana, prenosi Frans pres.

"Bili smo iznenađeni da vidimo da su karakteristike lobanje bile zaista drugačije od onog što smo do sada znali o velikim majmunima", rekao je Met Novak, stručnjak iz Sumatranskog programa za konzervaciju orangutana (SOCP).

Međutim, analiza genoma 37 orangutana koje su sproveli istražitelji Univerziteta u Cirihu, otkrila je istoriju evolucije tih majmuna.

Novak je takođe ukazao na ugroženost novootkrivene vrste: "Ukoliko se ne preduzmu hitne mere da se zaštite šume gde žive, koje se brzo smanjuju, ova vrsta orangutana mogla bi da nestane za nekoliko decenija", rekao je on.