U Indiji pronađen fosil "morskog čudovišta" iz perioda jure (VIDEO)

Naučnici su u indijskoj pokrajini Gujarat otkrili fosil "morskog čudovišta" ihtiosaurusa starog 152 miliona godina.

Izvor: Foto: Youtube printcreen

Skoro čitav kostur džinovskog ihtiosaurusa otkriven je u Indiji. Ovo je prvi put da je ovaj reptil, star 150 miliona godina, pronađen na Indijskom potkontinentu.

"Ovo je fantastično otkriće i radi se o dosad najbolje očuvanom skeletu ihtiosaurusa pronađenom u Indiji", rekao je jedan od naučnika Stiv Bruset.

Pronađeni fosil dug je 5,5 metara, što i nije najveći ihtiosaurus. Odrasli ihtiosaurusi rangiraju u veličini od 4,5 do 9 metara.

Pogledajte i Otkriven fosil panonskog čudovišta

Profesor Guntupali Prasad koji je vodio ovaj poduhvat rekao je da je primerak ihtiosaurusa bio skoro kompletan, nedostajali su samo delovi lobanje i kosti repa.

"Ovo je izuzetno otkriće, ne samo jer se radi o prvom ihtiosaurusu iz perioda jure koji je pronađen u Indiji, već rasvetljava i evoluciju i raznolikost ihtiosaurusa u ovoj regiji", rekao je Prasad.

Tim naučnika koji su radili na ovom otkriću veruju da pronađeni primerak pripada oftalmosauridima, porodici ihtiosaurusa koji su živeli u moru. Analiza zuba pokazala je da je ovaj ihtiosaurus bio vrhunski predator u tadašnjem ekosistemu koji se hranio čvrstim i abrazivnim materijama, uključujući ribu, školje i možda druge podmorske reptile.