Nakon 130 godina pronađeno izgubljeno čudo prirode na Novom Zelandu?

Naučnici veruju da su pronašli zaboravljeno čudo prirode, za koje se mislilo da je u XIX veku potpuno uništeno vulkanskom erupcijom.

Verovalo se da su Ružičaste i bele terase uništene u erupciji, ali istraživanje sugeriše da se još uvek nalaze ispod pepela i blata.

Davno, pre 1886. godine svi koji bi došli u ovaj deo sveta, putovali bi do jezera Rotomahana, koje se nalazi u senci planine Taravera, kako bi posetili Ružičaste i bele terase, jedno od najvećih prirodnih čuda na Novom Zelandu, piše Smithsonian.

Vulkanska erupcija je u junu 1886. godine pretvorila ovaj deo ostrva u pepeo. Verovalo se da su i prelepi terasasti bazeni uništeni ili potopljeni. Međutim, tim naučnika veruje da je pronašao lokaciju Terasa i misle da se ovo čudo prirode nalazi ispod blata i pepela.

Potpuno neverovatno, ali uprkos popularnosti ovog čuda prirode, tačna lokacije terasa nije zabeležena ni pre erupcije.

Bibliotekar Saša Nolden je 2010. godine pronašao dnevnik geologa Ferdinanda fon Hohštetera iz XIX veka, a u njegovim beleškama je pronađena najpreciznija lokacija terasa.

Erupcija i vreme su uticali da se jezero i okolina promene u velikoj meri, tako da je nakon Noldenovog otkrića, tim istraživača proveo osam nedelja na radu na podacima kompasa, objavljeno je u časopisu The Journal of the Royal Society of New Zealand.

Ukoliko su svi ovi podaci tačni, Ružičaste i bele terase nisu ispod jezera, već su i dalje na obalama, ispod desetine metara pepela i blata.

„Sproveli smo istraživanje od 2.500 sati u poslednjih 12 meseci. Verujemo da smo identifikovali lokaciju terasa. Bliže smo od bilo koga u poslednjih 130 godina“, rekao je jedan od istraživača Reks Ban.

Ukoliko ovo čudo prirode zaista i dalje postoji, ovo bi mogao da bude veliki podsticaj za turizam u ovoj oblasti.

Pratite nas na Fejsbuku >>>https://www.facebook.com/ngsrbija/