Vesti i zanimljivosti

Tajna zlokobnih Krvavih vodopada na Antarktiku

Autor Milan Simonović

Čuveni vodopadi imaju biološke uslove slične onima na Marsu. Naučnici objašnjavaju zbog čega je ovo otkriće važno.

Novi podaci pokazuju da ispod suvih dolina Mekmardo, najhladnijeg i najsuvljeg mesta na Zemlji, leži slana voda koja možda održava ranije nepoznate ekosisteme. Ovaj region je najpoznatiji po Krvavim vodopadima, tokovima slane vode s velikom količinom oksida gvožđa. Naučnici su ranije mislili da crvene alge daju boju ovoj tečnosti, ali je kasnije dokazano da je to isključivo rezultat oksidacije gvožđa.

Pogledajte i: Pesma kitova otkrila jednu od tajni Antarktika

Naučnici su otkrili da slani rastvori formiraju velike izdane ispod glečera, jezera i unutar večno zamrznutog tla. Prema podacima Nacionalne fondacije za nauku (NSF), izdani možda igraju ključnu ulogu u modernim biološkim procesima u Suvim dolinama, koje su tako nazvane zbog izuzetno niske vlažnosti vazduha, kao i manjka snežnog ili ledenog pokrivača.

Saznajte i: Prvi dokaz o vodi u tečnom stanju na Marsu?

"Ovi zamrznuti materijali deluju poput replika ranijih površinskih ekosistema i naša otkrića pružaju neoboriv dokaz da sada pružaju duboko podzemno utočište za mikrobiološki život, uprkos ekstremnim vremenskim uslovima", kaže Džil Mikucki, profesorka mikrobiologije Univerziteta u Tenesiju.