Vesti i zanimljivosti

Pogled sa vrha Haleakale

Autor Vuk Ilić

Neverovatna panoramska fotograija u kojoj se spajaju zvezde, oblaci i zemlja nastala je na najvećem vrhu vulkana Haleakala.

Izvor: Foto: Wally Pacholka / NASA

Nacionalni park Haleakala jedan je od 58 nacionalnih parkova smeštenih na području Sjedinjenih Američkih Država. Ovaj park predstavlja jednu od najvažnijih turističkih atrakcija ostrva Maui.

Smešten blizu centra ostrva, park je dom Haleakali, najvećem uspavanom vulkanu na svetu, čija je poslednja erupcija zabeležena oko 1490. godine. Vulkan Haleakala visok je 3.075m, a krater ima obim oko 32km i dubinu od oko 800m.

Na havajskom jeziku reč “haleakala” znači “ kuća sunca”. Prema polinežanskoj mitologiji, polubog Maui lasom je uhvatio sunce da ga uspori, pa je od tada vreme sporije u tom delu sveta.

Pri vedrom danu, sa vrha Haleakale možete na horizontu videti Veliko ostrvo (Havaje). A ukoliko pogledate ovu sliku shvatićete i zašto je se Haleakala smatra za jedno od najlepših mesta na svetu za posmatranje zvezda i zalaska sunca. Posetioci Haleakale mogu dobiti dozvolu za postavljanje šatora i noćenje u krateru. Prilikom šetnje kroz nacionalni park možete videti i biljku srebrni mač (Argyroxiphium sandwicense), koja raste samo na ostrvu Maui i koja tokom svog životnog veka (do 50 godina) cveta samo jednom.