Korak ka vraćanju ljudske posade na Mesec: Nasa u lunarnu orbitu lansirala mikrosatelit

U okviru programa vraćanja ljudske posade na Mesec, Nasa je u svemir lansirala mikrosatelit u orbitu oko Meseca.

Mesec Izvor: Shutterstock

"Naš neverovatan tim upravo je poslao Kapston na putanju u lunarnu orbitu", izjavio je Bredli Smit iz Nase, što su objavili na svojim zvaničnim društvenim mrežama.

Mikrosatelit jedva veći od mikrotalasne pećnice u svemir je poslat na raketi koja je lansirana sa novozelandskog poluostrva Mahia. Sićušni modul CAPSTONE (Kapston) poslat je u lunarnu orbitu u okviru programa vraćanja ljudske posade na Mesec.

Ako sve bude išlo po planu, Kapston će za četiri meseca krenuti u pravolinijsku orbitu oko Meseca. Najbliža pozicija tokom orbite biće oko 1600 kilometara udaljena od Meseca, a najduža na nekih 70.000 kilometara udaljenosti.

Kapston bi trebalo da kruži oko Zemljinog prirodnog satelita najmanje šest meseci kako bi naučnici bolje razumeli karakteristike orbite. Odnosno, pokazaće slažu li se Nasini modeli sa realnom potrebom za snagom i pogonom kako bi se održala orbita.

Ovaj mali satelit, težine kofera, zapravo je probni test za Nasinu svemirsku stanicu Gejtvej (Gateway) koja bi trebalo da kruži oko Meseca i služi kao polazna tačka za istraživanje Zemljinog prirodnog satelita.

Gejtvej bi takođe trebalo da služi za proučavanje naše planete, heliofizike, lunarne i planetarne nauke, nauke o pojavi života, astrofizike i istraživanja fundamentalne fizike.

Drugim rečima, piše Frans pres, omogućiće bolji pogled na Zemlju, Sunce, Mesec i svemir u odnosu na pogled sa Zemljine površine ili iz Zemljine orbite.

Naučnici se nadaju da će se ovakav tip orbite pokazati kao jako efikasan jer koristi gravitaciono privlačenje Meseca i Zemlje kako bi se smanjila potrošnja goriva.

U sklopu istog projekta Nasa planira na Mesec da pošalje i prvu ženu. Takođe namerava da izgradi bazu na Mesecu i iskoristiti to iskustvo kao odskočnu dasku za let sa ljudskom posadom na Mars.

(Agencije)