Vođenje kroz izložbu "Iza objektivnosti: vizuelne metafore u nauci"

Vođenje kroz izložbu "Iza objektivnosti: vizuelne metafore u nauci", održaće se u utorak, 12. aprila, u 12 časova, u Galeriji Atrijum Biblioteke grada Beograda.

Vizual izlozbe_Monika Lang_ kvadratni (1).jpg Izvor: CPN

Ovo vođenje namenjeno je vama, predstavnicima medija, kao prilika da u neformalnoj atmosferi razgovaramo o konceptu izložbe, ideji koja stoji iza nje, kao i o povezanosti nauke i umetnosti.

Na izložbi je predstavljeno više od 130 radova 28 uglednih grafičkih ilustratora iz Srbije i regiona.

Kroz izložbu vode Ivan Umeljić, autor izložbe i urednik časopisa "Elementi", i Monika Lang, dizajnerka izložbe.

O izložbi:

Izložbu naučnih ilustracija pod nazivom "Iza objektivnosti: vizuelne metafore u nauci" organizovao je Centar za promociju nauke, u saradnji sa Bibliotekom grada Beograda.

Do 20. aprila posetioci će imati priliku da pogledaju ilustracije koje su prethodnih sedam godina krasile stranice naučnopopularnog časopisa Elementi.

"Naučnici u svom radu posežu za brojnim oblicima vizuelizacije. Fotografije, dijagrami, tabele, grafikoni i modeli imaju različite uloge u naučnom procesu. Oni mogu poslužiti modelovanju, mogu biti podsticaji za vizuelno promišljanje, mogu služiti za vizuelizovanje apstraktnih teorijskih koncepata i pojava koje su predmet istraživanja, a u mnogim oblastima su čak glavno sredstvo za naučno rasuđivanje. Može se slobodno reći da su slike neizostavni segment naučne argumentacije koji neretko igra ključnu ulogu u opravdavanju i opovrgavanju naučnih hipoteza, u najširem rasponu naučnih disciplina, od mikrobiologije do astrofizike", ističe autor koncepta izložbe i glavni urednik Elemenata Ivan Umeljić.

Cilj izložbe jeste da na primeru vizuelizovanja naučnih sadržaja ukaže na kontinuitet između nauke i umetnosti, kao i na to da se svaka vrsta vizuelizacije nauke oslanja na umetničku interpretaciju, bez obzira na to da li je reč o ilustracijama koje se tradicionalno klasifikuju kao striktno "naučne" ili kao striktno "umetničke". Kroz savremeni vizuelni jezik ilustracija iz časopisa Elementi, čiji su autori najpoznatiji grafički umetnici iz Srbije i regiona, publika će biti u prilici da se upozna sa mnogim savremenim naučnim temama, ali i sa neočekivanim vezama između nauke, naše svakodnevice, svetonazora i društva u celini.

Na izložbi će biti predstavljeni radovi sledećih umetnika: Aleksandra Jovanić, Anja Sušanj, Artez, Bob Živković, Branko Tmušić, Bratislav Milenković, Valentina Brković, Vladan Nikolić, Vuk Palibrk, David Bilobrk, Dragana Krtinić, Željko Lončar, Ivana Bugarinović, Irena Gajić, Jakov Jakovljević, Ksenija Pantelić, Marija Babović, Marko Purać, Milica Golubović, Monika Lang, Nikola Korać, Sanja Crnjanski, Sergej Tucakov, Slavomir Stojanović Futro, Srđa Dragović, Tea Jurišić, Đorđe Balmazović i Dragan Protić Prota.

Ulaz u galeriju je besplatan, a sama izložba biće realizovana u sklopu tradicionalne manifestacije "Dani Beograda".