Svemir je oduvek pun iznenađenja: Otkrivena crna rupa koja rađa, a ne guta zvezdu

Posmatranje teleskopom "Habl" pokazalo je da, nasuprot pređašnjem uverenju, crne rupe mogu da budu produktivne.

crna rupa Izvor: Shutterstock

Za crne rupe važi da "gutaju sve što im se približi", ali izgleda da to ne mora uvek da bude tako. Novo istraživanje pokazalo je i da mogu da stvaraju nove zvezde.

U susednoj patuljastoj galaksiji, poznatoj kao Henize 2-10, na udaljenosti od trideset miliona svetlosnih godina otkrivena je crna rupa koja "rađa" zvezde.

Nova studija pod imenom Black-hole-triggered star formation in the dwarf galaxy Henize 2-10, objavljena u časopisu Nejčer (Nature), mogla bi da pomogne i u tome da bolje razumemo poreklo supermasivnih crnih rupa.

Ejmi Rejnes, koja je prva spazila i objavila dokaze za postojanje crne rupe u pomenutoj galaksiji, predvodila je i novu studiju.

"Od početka sam znala da se nešto veoma neobično i posebno dešava. Sada je Habl dao čiste dokaze o vezi između crne rupe i susednog regiona u kom se formiraju zvezde, udaljenom oko 230 svetlosnih godina od crne rupe", rekla je Rejnesova, prenosi RTS.

U većim galaksijama, sva materija koja uđe u gravitaciono polje crne rupe biva uništena njenim magnetskim poljima, stvarajući izlive plazme koji se kreću skoro brzinom svetlosti. Bilo koji oblak gasa koji se nađe na putu bio bi zagrejan dovoljno da se stvori zvezda.

Tunechi