Stiže kiša meteora: Ne zaboravite da pogledate u nebo - Orionidi su noćas najvidljiviji

Orionidi predstavljaju godišnji meteorski roj koji se dešava u oktobru i traje oko nedelju dana.

orionidi_1539422318 Izvor: Shutterstock

Meteorski roj je dobio naziv Orionidi zbog toga što se prividna tačka divergiranja meteora (radijant) nalazi unutar sazvežđa Orion.

Orionide je 1839. godine otkrio naučnik i bibliotekar Edvard Klaudijus Herik (1811-1862), dok je astronom Aleksandar Stjuart Heršel (1836-1907) prvi sačinio tačne prognoze za naredni meteorski roj.

Sami Orionidi vode poreklo od materije koju za sobom ostavlja Halejeva kometa i to tako što Sunce sublimira led i dopušta da se stenovita materija odvoji od komete. Ta materija potom nastavlja kretanje putanjom komete i ulazeći u gornju Zemljinu atmosferu dobija formu meteora.

Ove godine Orionidi se mogu videti tokom celog oktobra i prve nedelje novembra, a pik dostižu tokom noći 21. oktobra. Posebno je zanimljivo što se poklapaju sa fazom punog Meseca.

Mala napomena: kakva će se predstava na nebu odigradi zavisi od svetlosnog zagađenja, faze Meseca, visine radijanta, kao i od spoljne temperature jer tokom hladnih noći vreme posmatranja je kraće pa samim tim i broj meteora koji ćete videti.