NASA šalje dve nove misije na Veneru: Zapanjujuće je koliko malo znamo o njoj, ali to će se uskoro promeniti

NASA je objavila da šalje dve nove misije na Veneru, nakon više od 30 godina, koje će nam konačno otkriti više detalja o užarenom Zemljinom susedu na čijoj površini se može topiti olovo.

Nakon više od 30 godina, NASA je objavila da šalje dve nove misije na Veneru kako bi ispitala atmosferu i geološke karakteristike Zemljinog najbližeg suseda. Poslednja sonda koja je posetila planetu bio je Magelanov orbiter 1990. godine.

Početak misija Davinči+ i Veritas, kojima je dodeljeno po 500 miliona dolara, planiran je za period između 2028. i 2030. godine.

"Cilj ove dve sestrinske misije je da razumeju kako je Venera postala svet sličan paklu, sposoban da topi olovo na površini, kada ima toliko sličnosti sa Zemljom", navodi aministrator Nase Bil Nelson.

Venera je druga planeta od Sunca i najtoplija planeta u Sunčevom sistemu sa površinskom temperaturom od 500 stepeni Celzijusovih - dovoljno vruća da se topi olovo. Ipak, postoje pretpostavke da je Venera bila prvi naseljeni svet Sunčevog sistema koji je imao okean i klimu sličnu zemaljskoj.

Misija Davinči+ ispitivaće atmosferu planete kako bi stekla uvid u to kako se ona formirala i razvijala. Takođe će imati za cilj da utvrdi da li je Venera ikada imala okean.

Očekuje se da će Davinči+ poslati prve slike geoloških karakteristika planete sa visokom rezolucijom. Naučnici veruju da bi ove osobine mogle biti uporedive sa kontinentima na Zemlji i mogle bi nagovestiti da Venera ima tektoniku ploča.

Druga misija, Veritas, mapiraće površinu planete kako bi razumela njenu geološku istoriju i istražila kako se ona tako različito razvijala od Zemlje. Koristiće oblik radara za mapiranje kota površine i otkriti da li se vulkani i zemljotresi još uvek dešavaju.

"Zapanjujuće je koliko malo znamo o Veneri, ali kombinovani rezultati ovih misija otkriće nam podatke o planeti, od oblaka na nebu preko vulkana na njenoj površini sve do samog njenog jezgra. To će biti kao da smo je ponovo otkrili", rekao je Tom Vagner iz Nasinog odeljenja za planetarne nauke.