SpaceX poslao u orbitu moćan GPS satelit američke vojske

Kompanija SpaceX lansirala je danas raketu iz Kejp Kanaverala na Floridi s ciljem da u orbitu postavi moćni satelit GPS američkih vazdušnih snaga, što je 21. i poslednje lansiranje kompanije za ovu godinu.

Izvor: Foto: EPA Spacex Handout

Raketa Falkon 9 poletela je u osunčano nebo u 8.51 po lokalnom vremenu (14.51 po centralnoevropskom vremenu) noseći satelit s Globalnim sistemom za pozicioniranje treće generacije (GPS III) koji će se pridružiti konstelaciji od 31 GPS satelita američkih vazdušnih snaga koje su već u svemiru.

On bi trebalo da pruži tri puta veću preciznost od one koju pružaju njegovi prethodnici i to na duže vreme, predviđeno je trajanje od 15 godina, navela je kompanija u saopštenju.

To je prvi satelit u seriji nazvanoj Vespući, prema italijanskom istraživaču iz 15. veka Amerigu Vespućiju koji je proračunao obim zemlje do tačnosti od 80 kilometara.

Više milijardi ljudi na svetu računa na sistem GPS za svoje finansijske aktivnosti, saobraćaj i poljoprivredu.

Svemirska kompanija SpaceX saopštila je da je raketa retkog tipa koji može da se žrtvuje, jer nema nameru da vraća prvi odvojen deo posle lansiranja, pošto je potrebno svo gorivo da podigne satelit na njegovu visoku orbitu.

Lansiranje satelita odlagano je više puta iz tehničkih ili meteoroloških razloga.