Da li je kroz naš Solarni sistem prošla vanzemaljska letelica?

Objekt nazvan 1I/2017 U1, odnosno Oumuamua (što na havajskom znači „glasnik iz daleka“), dug je oko 400 metara, s tim da mu je dužina oko 10 puta veća od širine. Posmatranja vrlo velikim teleskopom Evropske južne opservatorije ...

Izvor: Foto: AP M. Kornmesser

Pre nešto više od godinu dana objekat sa druge zvezde je putovao kroz naš solarni sistem. Bilo je nekih debata o tome da li je to bila kometa, ili asteroid. Ali da li bi to bogla biti vanzemaljska letelica? Pa, ne. Ali ipak, dva naučnika su istraživala verodostojnost takvog scenarija, naglašavajući neke jedinstvenosti u objektu nazvanom Oumuamua.

Studiju su sproveli Šmul Bieli i Avi Loub iz Harvard-Smitsonian centra za astrofiziku sa Kembridža. Oumuamua je bio čudan po tome što je prolazeći pored Sunca izgledao kao da dobija dodatno ubrzanje ispuštajući gasne materijale sa svoje površine. Međutim, Bieli i Loub su protiv takve ideje. Kažu da je malo verovatno da je ispuštanje gasnih materija dovelo do naglog ubrzanja objekta dužine 400 metara. Umesto toga, kažu da se ubrzanje može objasniti "pritiskom solarnog zračenja".

Saznajte i:Kolika je opasnost od udara asteroida?

"Ako je došlo do ubrzanja zbog pritiska zračenja, onda Oumuamua predstavlja novu vrstu tanke, međuzvezdane materije", kažu naučnici. Sa druge strane, ako je Oumuamua oprema koja više nije operativna, ili neka vrsta sonde koja je namerno poslata blizu Zemlje sa vanzemaljske civilizacije, trebalo bi joj 16.000 svetlosnih godina da dođe sa bilo koje zvezde.

Pogledajte i: Plejlista najstrašnijih zvukova iz svemira

"Nažalost, Oumuamua je sada daleko od Zemlje da bismo je proučavali dalje, a kamoli posetili. Verovatno se nikada više neće vratiti, tako da nećemo moći da testiramo ovu teoriju", kažu naučnici.