Svemirski teleskop Kepler odlazi u penziju

NASA je najavila da će svemirski teleskop Kepler završiti svoju misiju. Kepler je u svemiru proveo devet godina i otkrio više od 2.300 potvrđenih planeta izvan našeg solarnog sistema. To je skoro dve trećine svih egzoplaneta ikada ...

Izvor: Foto: NASA

Otkrića teleskopa Kepler su zauvek promenila našu percepciju univerzuma. Saznali smo da su kameniti svetovi izuzetno česti, takođe smo pronašli i mnoštvo planeta koje orbitiraju oko svojih zvezda u zonama pogodnim za život, na kojima možda postoji tekuća voda. Ovo će poprilično pomoći budućim teleskopima koji će čak videti od čega su sačinjene atmosfere ovih planeta.

Saznajte i: Kako zvuči svemir?

Naučnici su dosta naučili i o upravljanju svemirksim letelicama. Kada je Kepler lansiran imao je četiri metalna reakcijska točka - to su uređaji koji se okreću i održavaju letelicu orjentisanu u određenom pravcu. Tokom godina, većina takvih točkova je otkazala, ali NASA još uvek nije odbacila Kepler. Umesto toga, agencija je usmeravala svemirsku letelicu pomoću Sunčevog pritiska. To je bilo dovoljno kao bi Kepler otkrio još nekoliko planeta tokom ove nove misije, koje se naziva K2.

Keplerovi podaci nisu umrli zajedno sa letelicom. Zapravo su dostupni svima koji imaju internet vezu. Sve buduću generacije astronoma mogu posmatrati Keplerov rad i izneti nove naučne nalaze.

Pogledajte i: Najveće zablude o svemiru

NASA je znala da će jednog dana Kepler prestati sa radom. Teleskop je trajao i duže od svog programirnaog životnog veka. Istraživači su uvideli da je Keplerov rad bio vrlo važan, pa su ranije ove godine lansirali svemirksi teleskop TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite).

Kepler je bio od velike koristi za nauku, ne samo zbog egzoplaneta koje je pronašao, već i zbog svoje istrajnosti. U svemiru se stvari kvare, a pametni ljudi moraju da nađu način kako da ih poprave. U poslednjih nekoliko meseci inženjeri su održavali istraživanje Keplera sa neverovatno malom količinom goriva. A najnoviji podaci sa Keplerove Kampanje 19 su preuzeli istraživači sa Zemlje. Ko zna kakve nas hladne planete tamo čekaju?