Prvi let SpaceX s ljudskom posadom u junu 2019.

Američka svemirska agencija NASA objavila je da će prvi let rakete SpaceX s ljudskom posadom do Međunarodne svemirske stanice (ISS) biti izveden u junu 2019.

Izvor: Foto: AP

Nedugo zatim, u avgustu, biće lansirana raketa koju je proizveo Boing, navela je NASA.

Do sada je, kao što je i uobičajeno u domenu odlaska u svemir, bilo mnogo odlaganja. NASA ubuduće namerava da svakog meseca obaveštava javnost o rokovima i odlaganjima.

"Datumi lansiranja su i dalje pod znakom pitanja i očekujemo da bi oni mogli da se promene s približavanjem lansiranja. To su nove rakete i inženjerske ekipe imaju dosta posla pre nego što sistemi ne budu spremni za poletanje", rekao je direktor odseka za privatne letove u NASA Fil Mekalister.

Saynajte i Ko će da bude prvi privatni putnik na Mesec

Ova dva leta se smatraju testovima, u kojima će po dva astronauta iz obe rakete provesti po dve nedelje na ISS pre povratka na Zemlju. Ako sve bude uspešno, NASA će dugoročno koristiti SpaceX i Boing za slanje astronauta na ISS na redovne misije od po šest meseci.

Pre letova s astronautima, SpaceX će izvesti test bez ljudske posade u januaru a Boing u martu 2019.

SpeceX će koristiti svoju raketu "Falkon 9" na vrhu koje će biti kapsula "Crew Dragon". Prva verzija te kapsule, "Dragon", trenutno se koristi za slanje materijala na ISS.

Pogledajte i Veliki uspeh kompanije Space X: Lansirana do sada najveća raketa!

Što se tiče Boinga, njegovu kapsulu "Starlajner" (Starliner) u svemir će odneti raketa "Atlas V", delo Junajted lonč alajansa (United Launch Alliance), istorijskog konstruktora raketa za američku vladu a sada zajedničke operacije Boinga i Lokid Martina.

NASA je od 2011. bila primorana da plaća mesta na ruskim "Sojuzima" da bi slala astronaute na ISS. Američka agencija se nada da će letovi SpaceX i Boinga biti uspešni jer ugovor s Rusijom ističe u novembru 2019.