Dva puta veća od Zemlje: Studentkinja fizike slučajno otkrila novu planetu

Studentkinja Merin Peterson sa Univerziteta Montreal nije mogla ni da nasluti kakvo je otkriće čeka već na prvoj godini studija fizike. Ona je otkrila novu egzoplanetu.

Petersonova i njene kolege pronašli su planetu radeći uz profesora Bjorna Benekea.

Ova studentkinja je uzimala podatke s NASA Keplerovog teleskopa i provlačila ih kroz program osmišljen da pomogne identifikaciji potencijalne egzoplanete.

"To nije samo potraga za iglom u plastu sena, to je kao potraga za nečim što nije tamo. Shvatili smo da je nešto tamo kada nam je postalo jasno da nešto blokira svetlost zvezde", rekla je.

Postoji mnogo egzoplaneta iste veličine - mnoge se nalaze unutar Mlečnog puta i njihova orbita oko zvezda je slična Wolf503b.

S obzirom na to da u našem Sunčevom sistem nema planeta te veličine, astronomi nisu sigurni da li je Wolf503b napravljen od gasa ili stene.

"Bilo je neverovatno uzbudljivo. Moj mentor to voli da zove mojom planetom, jer sam ja o njemu pisala rad, ali smatram da je u pitanju timski rad", kaže Petersonova.

NASA navodi da je svaka zvezda vidljiva okom okružena planetama - neke od njih su komadi leda u svemiru, neke su gasovi.

Wolf 503b, nova egzoplaneta, dvaput je veća od Zemlje. Udaljena je od nas 145 svetlosnih godina i nalazi se u konstelaciji Device, u 6. sazvežđu zodijaka.

Izvor: Express.hr