Vidljiv golim okom: Zemlji se približio jedan od najvećih asteroida ikada

Jedan od najvećih asteroida u Sunčevom sistemu je toliko blizu Zemlje da je vidljiv na noćnom nebu golim okom. Ipak, iz Nase kažu da asteroid neće više približavati i da ne postoji mogućnost da udari u našu planetu.

Asteroid poznat pod imenom “4 Vesta” ili samo “Vesta”, po boginji ognjišta i domaćinstva u rimskog mitologiji, je toliko ogroman i osvetljen da se može uočiti uprkos udaljenosti od 160 miliona milja, odnosno 99 milijardi kilometara, prenosi Daily Mail.

Pogledajte i Mars će uskoro biti najbliži Zemlji u poslednjih 15 godina

Stena je veličine 800.000 kvadratnih kilometara što je 50 puta šire od meteora koji je ubio dinosauruse, a biće vidljiv na noćnom nebu do 16. jula.

Ovaj ogromni asteroid koji je veličinom četiri puta veći od Velike Britanije pojaviće se na noćnom nebu kao žuta tačka. Asteroid je lako uočiti jer njegova površina odražava više svetla od Meseca.

Otkrijte i Kako bi izgledalo nebo kada bismo mogli da vidimo sve asteroide? (VIDEO)

Vesta je oktrivena 2012. Godine zahvaljujući Nasinoj misija “Dawn”. Nakon nekoliko godina leta u svemiru “Dawn” je otkrio da Vesta ima iznenađujuću količinu vodonika na površini. Vesta je takođe poznata po tome što ima jedan od najviših vrhova ikada viđenih, planinu visoku čak 21 kilometar koja se nalazi na njegovom južnom polu. Skoro je visoka kao najviša planina u Sunčevom sistemu, vulkan Olimp na Marsu.