Otkriće koje je iznenadilo naučnike: Sve galaksije rotiraju istom brzinom

Astronomi su, na sopstveno iznenađenje, otkrili da sve galaksije u svemiru, bez obzira na veličinu, rotiraju istom brzinom i da jednu rotaciju naprave za milijardu godina.

Na Zemlji, dužina dana meri se rotacijom planete oko svoje ose, a dužina godine kružnim kretanjem oko Sunca.

Vođa istraživanja Gerhard Meurer rekao je da je otkriće o ujednačenom rotiranju galaksija "prilično čudno".

"Pomislio sam da je to prilično čudno. Male i velike galaksije - sve rotiraju za isto vreme", rekao je profesor Meurer iz Međunarodnog centra za radijska astronomska istraživanja.

Pogledajte i Mlečni put „krio“ još 883 galaksije! (VIDEO)

Istraživači su pronašli i dokaze o tome da se starije zvezde nalaze bliže ivicama galaksija, iako se očekivalo da se tu nađu novoformirane zvezde i gas.

Prema dosadašnjim teorijama, galaksije se razvijaju u dužem vremenskom periodu i postepeno se šire, pri čemu starije zvezde zauzimaju mesto bliže centru diska.

Pogledajte i Naučnici otkrili skrivenu strukturu i veličinu naše galaksije (VIDEO)

Meurer je rekao da će ovo otkriće pomoći astronomima da shvate gde se galaksije završavaju i da više ne gube vreme i procesorsku moć kompjutera na oblasti izvan njihovih ivica.

Rezultati istraživanja objavljeni su u žurnalu "Mesečni zapisi Kraljevskog astronomskog društva".