Vesti i zanimljivosti

Stiven Hoking će biti sahranjen pored Darvina i Njutna

Autor Staša Miljković

Posmrtni ostaci slavnog britanskog astrofizičara Stiven Hokinga biće sahranjeni u Vestmisterskoj opatiji u Londonu, što je počast koja se odaje samo najvećima.

Izvor: Foto: Fonet

Hokingova deca objavila su da će sahrana slavnog naučnika biti organizovana 31. marta u Kembridžu, gde je živeo i predavao više od 50 godina.

On će biti sahranjen pored još jednog velikana iz sveta nauke Isaka Njutna, rekao je portparol opatije.

U Vestminsterskoj opatiji sahranjeni su posmrtni ostaci kraljeva i kraljica kao i čuvenih muškaraca i žena.

Pogledajte i Stiven Hoking o putovanju kroz vreme, stvaranju Zemlje, raju...

"Potpuno je odgovarajuće da se pepeo profesora Hokinga sahrani u opatiji, pored njegovih istaknutih kolega naučnika", rekao je dekan opatije Džon Hol u saopštenju navodeći kao primer Njutna i Čarlsa Darvina, autora teorije evolucije.

Sahrana u Kembridžu biće održana u univerzitetskoj crkvi Velike Svete Meri. Posle službe u crkvi biće organizovan privatan prijem na koledžu Triniti.

Hiljade ljudi napisalo je izraze saučešća u knjizi otvorenoj povodom Hokingove smrti.

Zaljubljenik u zvezde koji nikada nije odustao: Po čemu ćemo pamtiti genijalnog Stivena Hokinga?

Hoking, koji je u mladosti oboleo od teške motoričke bolesti, bio je kosmolog, astronom, matematičar i autor brojnih knjga uključujući i "Kratku istoriju vremena" koja je prodata u više od deset miliona primeraka. Rođen je 8. januara 1942. On je 1974. sa 32 godine postao jedan od najmlađih članova Kraljevskog društva, najprestižnije naučne institucije u Velikoj Britaniji.

Hoking je 1979. imenovan za profesora matematike na Univerzitetu Kembridž, zbog koga je napustio Oksford da bi studirao teorijsku astronomiju i kosmologiju.