Redak astronomski događaj: Uskoro nas očekuje "superkrvavi plavi Mesec" (FOTO)

Redak astronomski događaj - "super plavi krvavi Mesec" - biće vidljiv u sredu, nakon 36 godina, s nekih delova Zemlje.

Događaj izaziva veliko uzbuđenje jer će 31. januara spojiti tri neobične lunarne pojave: supermesec, plavi Mesec i potpuno pomračenje Meseca.

Nažalost, Evropa nije među mestima s kojih će ovaj redak događaj biti vidljiv. U njemu će uživati ljudi u Sjevernoj Americi, Aziji, na Bliskom istoku, u Rusiji i Australiji.

"To je redak astronomski triplet", rekao je Keli Biti, urednik časopisa Sky and Telescope, prenosi Hina.

Pogledajte i Your Shot: 10 spektakularnih fotografija super-Meseca

Ova pojava se javlja svake dve godine i osam meseci. Supermesec se javlja kada je Mesec najbliži Zemlji u svojoj orbiti. U toj tački, nazvanoj perigej, Mesec izgleda 14 odsto veći i 30 odsto sjajniji. Te dve pojave nisu toliko retke, ali u kombinaciji sa istovremenim pomračenjem Meseca nije ih bilo 36 godina.

Tokom pomračenja Mesec će skliznuti u Zemljinu senku, a beli disk će postupno poprimiti narančastu ili crvenu boju. Tako će 'plavi' Mesec postati "krvav".

Poravnanje Sunca, Meseca i Zemlje trajaće sat i 16 minuta. U zapadnom delu SAD-a i Kanade biće vidljivo pre zore, a na Bliskom istoku, u istočnoj Rusiji, u Australiji i na Novom Zelandu uveče, kad Mesec izlazi.

Suprotno od pomračenja Sunca, posmatrenje Meseca se može posmatrati golim okom.

Saznajte i Kako je svet video krvavi super-Mesec?

"Bilo je mnogih supermeseca i pomračenja, ali retko je da se to dogodi sa Plavim mesecom", kaže profesor fizike i astronomije na univerzitetu Dejtona Biču.

To se poslednji put dogodilo 30. decembra 1982. i tada bilo vidljivo u Evropi, Africi i zapadnoj Aziji.