"Zvezda čovečanstva": S noćnog neba treperi novi najsvetliji predmet (FOTO)

Satelit koji će, kao "ogromna svetlucava disko-kugla", biti najsvetliji predmet na noćnom nebu, jedna kompanija je postavila u orbitu oko Zemlje.

Izvor: Foto: AP/Rocket Lab

Kompanija "Rokit leb" (Rocket lab) iz Kalifornijie je prošle sedmice s Novog Zelanda lansirala raketu koja je ponela satelit "disko-kuglu", u nedelju postavljenu u orbitu oko Zemlje.

Novozelanđanin Piter Bek, osnivač te kompanije, rekao je da se nada da će "disko-kugla" nazvana "Zvezda čovečanstva" (Humanity Star) "ukazati ljudima koliko su krhki u ogromnom univerzumu", da je "čovečanstvo konačno, i da nas ovde neće biti zauvek".

"Ipak, uprkos toj gotovo nezamislivoj beznačajnosti, čovečanstvo je sposobno za velika i divna dela kada priznamo da smo jedna vrsta, odgovorna za brigu jednih o drugima, a svi zajedno i za našu planetu. 'Zvezda čovečanstva' treba da nas podseća na to", piše u manifestu njenog tvorca.

Pogledajte i Svemir miriše na automobilske trke, Mesec na barut, a zvezde na...

Satelit je po obliku "geodezijska sfera", napravljena od ugljeničnih vlakana, sa 65 visokoreflektivnih polja. Okreće se brzo oko svoje ose, odbijajući sunčevu svetlost ka Zemlji, te izgleda kao da bljeska što se može videti ako je noćno nebo vedro.

"Zvezda čovečanstva" obleti Zemlju za 90 minuta, stalno menjajući kurs za nekoliko stepeni, te se može videti iz svih mesta u svetu.

Pojedinosti o tom projektu možete pogledati na sajtu TheHumanityStar, gde unošenjem naziva nekog grada možete videti dan i sat kada će moći da se vidi "disko-kugla" dok ga bude preletala.