Kraj slomljenim ekranima: Japanski hemičar izmislio samoobnavljajuće staklo

Najnovija inovacija mogla bi da omogući udvostručen ili čak utrostručen rok trajanja brojnih predmeta od stakla.

Japanski naučnik otkrio je slučajno novi tip stakla koje može da se popravi jednostavnim pritiskanjem slomljenih delova zajedno, ali  trebaće, nesumnjivo, čekati još godinama prije nego se ta inovacija nametne u industriji.

Ju Janagisava, naučnik s univerziteta u Tokiju, rekao je da je slučajno otkrio novi materijal dok je proučavao lepkove sposobne za delovanje na vlažnim površinama.

Otkrijte i Kako operski pevači mogu da razbiju staklo svojim glasom?

U laboratorijskom eksperimentu, 33-godišnji Janagisava lomi na pola mali komad stakla u sopstvenoj proizvodnji. Pritiska potom dva dela jedan uz drugi tokom 30 sekundi na sobnoj temperaturi pre nego što se dogodi “čudo”: staklo je ponovno u jednom komadu.

To organsko staklo, slično akrilskom staklu, proizvodi se iz kombinacije polimera, polietera i tioureje ili tiokarbamida, čija hidrogena povezanost daje staklu samoobnavljajuću sposobnost, pokazao je eksperiment.

Pogledajte i Staklo od metala: čvrst, novi materijal za proizvodnju (VIDEO)

Drugi naučnici pokazali su slična svojstva s kaučukom ili gelom, ali je japanski istraživač prvi koji je do njih došao s jednim tipom stakla, a da ga nije morao prethodno otopiti.

Ova inovacija bi mogla da omogući udvostručen ili čak utrostručen rok trajanja brojnih predmeta od stakla, poput automobilskog vetrobranskog stakla ili građevinskog materijala.